שב"כ והמשטרה עצרו היום (ב') שני חשודים בתקיפת הנשים הערביות במאחז גבעת רונן שבשומרון. השניים הועברו לחקירת שב"כ והמשטרה, ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.
הנשים שנכנסו בשוגג לשומרון, נפגעו מיידוי אבנים ורכבם נשרף
(צילום: ליאור שרון)

משב"כ והמשטרה נמסר כי "מדובר באירוע תקיפה חמור שכלל בין היתר יידוי אבנים, איומים בנשק והצתת רכבן" של הנשים.
שני החשודים שנעצרו הם תושבי השומרון, ואחד מהם הוא פעיל ימין קיצוני שמוכר מאוד למערכת הביטחון. מדובר בפעיל ותיק שמוגדר כאחד ממנהיגי "נוער הגבעות", ובעבר נחשד בשורת אירועים לאומניים בשטחים. גם החשוד השני הוא פעיל שמוכר לגורמי ביטחון, בחשד שלקח חלק באירועים אלימים בשטח בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
yk14035274
yk14035274
אביה של אליף, ואמה למיס, שהותקפו בסופ"ש
(ליאור שרון)
"הם זרקו אבנים ובלוקים, שברו את החלונות ושאלו אם אנחנו מהשטחים או מעזה", שחזרו ביום שישי האחרון נופה, הנד ורג'דה אל-ג'עאר שהותקפו בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet. "ריססו עלינו גז מדמיע, כיוונו רובה ואמרו שיהרגו אותנו. ראינו את המוות בעיניים". הן נכנסו עם רכבן בשוגג למאחז בדרכן לשכם. איתן ברכב הייתה למיס אל-ג'עאר ובתה הקטנה, אליף בת השלוש. הן אושפזו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בעקבות חבלות בראש ובידיים.
מנגד, בגבעת רונן טענו כי כלל לא מדובר בלינץ'. לטענתם גם אין לנתק את האירוע מהמצב הביטחוני הרגיש ביהודה ושומרון. חברי כיתת הכוננות של המאחז דיווחו לאחר בדיקה של הרכב שאין חשד לפעילות חבלנית. אך בשלב הזה כבר הגיעו למקום נערים שיידו אבנים על הרכב. הנשים פתחו דלתות וברחו. לפי גורמים במאחז, איש לא רדף אחריהן ואיש לא תקף אותן או התקרב לרכב לאחר שהובן שאין בו מחבלים. אולם לאחר כמה דקות רכבן, שעמד ריק - הוצת.
ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) צידדה אתמול בוועדת החוקה בכנסת במעורבים בתקיפה. "לא מדובר במשפחה ישראלית. אירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול, של איסוף מידע. אתה לא יכול להתעלם מהדבר הזה", אמרה סון הר-מלך. הח"כית אף טענה ש"כשנכנס רכב עם לוחית רישוי לא ישראלית - אין פשרות" - אבל בניגוד לטענותיה, הנשים נסעו ברכב עם לוחית זיהוי צהובה.
גם ח"כ פוגל צידד במעורבים בתקיפה, וחיזק את דבריה של הר-מלך. "אנשים הגיעו ליישוב יהודי, אנחנו לא יודעים מה הייתה מטרת הביקור שלהם, חוץ מזה שהם אמרו שהם הגיעו בטעות", אמר הבוקר בריאיון ל-ynet. הוא טען בנוסף כי "ישראלים שנכנסו ליישובי עוטף עזה, לא בטעות, מסרו את כל הנתונים על היישובים והמחנות הצבאיים לחמאס. את יודעת להבטיח לי שזה לא מה שקרה גם בגבעת רונן? אני לא יודע להבטיח. כעת יש לחכות לסיום התחקיר". לדבריו, "אני מחכה לתחקיר כדי להבין מה באמת קרה שם. יש לשמוע את כל הצדדים, ואז להחליט מה לעשות".
2 צפייה בגלריה
הנשים הערביות שהותקפו בשומרון
הנשים הערביות שהותקפו בשומרון
הנשים שהותקפו בשומרון. "ראינו את המוות בעיניים"
(צילום: ליאור שרון )
רדוואן אל-ג'עאר, בעלה של הנד, והאב והסב של הנשים שהותקפו, ציין: "חברת הכנסת צריכה להתנצל על דבריה הכוזבים. היינו קרובים למלחמה בדרום, ולא פגענו באף יהודי אלא עזרנו והצלנו חיי אנשים תוך סיכון חיים".
נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה אמש בשיחה עם עדנאן אל-ג'עאר את האלימות החמורה שהופעלה כלפי בנות משפחתו. אל דבריו הצטרפו גם יו"ר מועצת יש"ע ומועצת בנימין, ישראל גנץ; וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "מי שנוהג באלימות צריך להיענש כדין".