צעד נוסף לקראת תחבורה ציבורית חדשה בשפלה: משרד התחבורה חתם היום (שלישי) עם עיריית נס ציונה על הסכם לקידום אוטובוסים חשמליים בדומה ל"מטרונית" בחיפה, שיפעלו בין צומת ביל"ו הסמוך לרחובות לצומת חולון - ויקצרו את הנסיעה מכשעה בשעות העומס ל-27 דקות.
לקו, שעלותו כ-2.3 מיליארד שקל, יהיו 16 תחנות והוא יפעל בתדירות של כל 5 דקות באמצעות אוטובוסים חשמליים מוארכים שיוכלו להסיע 180 איש כל אחד. העבודות צפויות להתחיל בשנת 2024, והקו צפוי לערוך את נסיעת הבכורה במסלול שבין רחובות, נס ציונה, ראשון לציון, בית דגן וצומת חולון, שאורכו 48 קילומטרים, ב-2027. בשנה הבאה יפורסמו המכרזים לסלילת הקו ולהפעלתו.
ראש העיר נס ציונה היה השני מבין ראשי הרשויות שחתמו על ההסכם, אחרי ראש העיר ראשון לציון, ובקרוב צפויה חתימה גם עם ראש העיר רחובות. מטעם המדינה חתמו על ההסכם שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית משרדה מיכל פרנק, ומנכ"לית חברת נתיבי איילון אורלי שטרן.
בנס ציונה יושקעו 450 מיליון שקל מתקציב הפרויקט, שמנהלת חברת נתיבי איילון, ובמסגרת ההסכם ייסגר רחוב ויצמן בעיר למכוניות פרטיות כדי לשמש רק את הקו הכחול וייסללו 13 קילומטרים של שבילי אופניים ושבילים רחבים להולכי רגל.