ראש מועצת שומרון יוסי דגן חתם הבוקר (חמישי) על רכישת מאות רובי סער לתגבור כיתות הכוננות ביישובי המועצה, בעזרת תרומות שגויסו מחו"ל. הרובים שנרכשו, כלי נשק מסוג "ערד" (M16 דגם A4 משופר), משמשים את הימ"מ ויחידות העילית בצה"ל. 200 רובי הסער הראשונים נרכשו מחברת IWI (תע"ש לשעבר), ובימים הקרובים יירכשו עוד כלי נשק ואמצעי לחימה ומיגון. הרכישה התבצעה לאחר מיפוי הצרכים ביישובים ובתיאום עם צה"ל וכוחות הביטחון.
בשנים האחרונות ביקר דגן, עם צוות קשרי החוץ של המועצה, בארה"ב ובמדינות אירופה - במטרה לקדם קמפיין הסברה בקונגרס בוושינגטון ובפרלמנטים, שיוביל להקמת קבוצות ידידות למען השומרון. עם פרוץ המלחמה, שוחח דגן עם חוג הידידים שנבנה בשלוש השנים האחרונות כדי לגייסם לתרום לרכישת נשק, ציוד לחימה ומיגון. הגורמים הבטיחו כי יתרמו מיליוני שקלים לפרויקט תגבור הביטחון ביישובי השומרון. התרומות הגיעו בין היתר מניו יורק, מיאמי, קנדה ופריז, וכן מקואליציית "אחים לעורף" של הציבור החרדי.
(צילום: רועי חדי)

במקביל, המועצה פועלת לתגבור היישובים בציוד מתאים לתרחישים השונים, להרחבת כיתות הכוננות ולאימוניהן, וכן לשיפור מרכיבי הביטחון ביישובים, תוך קיום הערכת מצב מדי יום במסגרת מטה משק לשעת חירום (מל"ח) שנפתח ופועל באופן רציף.
"יש לנו משימה", אמר דגן, "נעמוד ביחד ונגן על השומרון ועל כל מדינת ישראל - כי עם אחד אנחנו. כולנו יחד אגרוף ברזל. בעת הזו אנו נדרשים לאחדות גדולה של אמונה, נחישות ואורך רוח. אנחנו כאן כדי לנצח ולהחזיר את הכבוד הלאומי וההרתעה, ולהגן על התושבים שלנו בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו דרוכים לכל תרחיש עם הצבא, כדי לסייע בהגנה על עם ישראל ולהגיע להכרעה. בעזרת ה' אנחנו ננצח".
1 צפייה בגלריה
יוסי דגן רכש עצמאית כלי נשק לכיתות הכוננות של היישובים
יוסי דגן רכש עצמאית כלי נשק לכיתות הכוננות של היישובים
דגן (במרכז). "דרוכיל לכל תרחיש עם הצבא"
(צילום: רועי חדי)
מנכ"ל תעשיות נשק לישראל IWI תא"ל (במיל') חיים רובין הוסיף: "משפחת IWI מסייעת גם לתושבי שומרון, כמו לאזרחי מדינת ישראל בכלל. אני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים, ושולח את תנחומיי לכל משפחות ההרוגים במדינת ישראל. אנחנו ננצח בזכות האמונה והנחישות ביכולות שלנו בעזרת השם".