איציק גואילי, אביו של לוחם היס"מ במשטרה רב-סמל רן גואילי (24) שנפל ב-7 באוקטובר בקרב על קיבוץ עלומים וגופתו מוחזקת על-ידי חמאס בעזה, התייחס הבוקר (חמישי) למגעים לעסקת שחרור חטופים. "הלוואי שהבן שלי יוכל לחזור גם בעסקה", אמר האב בריאיון ל-ynet Live.
הריאיון עם איציק גואילי
(צילום: ירון ברנר)

ההודעה על נפילתו של הלוחם ביחידת הסיור המיוחדת נגב במחוז דרום של המשטרה הותרה לפרסום אתמול. בזמן מתקפת הפתע של מחבלי חמאס, גואילי מהיישוב מיתר היה בחופשת מחלה בעקבות תאונת אופנוע. כששמע על תחילתו של הטבח, הוא לא חשב פעמיים והצטרף לכוחות הלוחמים. הוא הספיק להציל את חייהם של עשרות ממשתתפי מסיבת הטבע ברעים לפני שהמשיך לקרב על קיבוץ עלומים.
"מה שידענו אחרי הלחימה שלו בעלומים זה שהוא נפצע", סיפר הבוקר האב איציק. "הוא הספיק אפילו לצלם את עצמו ואת הפציעה שלו, דיבר עם הבן הגדול שלי והודיע שהוא נפצע ביד וברגל אבל הכול בסדר. זאת בעצם הייתה השיחה האחרונה שלו".
האב הוסיף: "אחר כך הייתה תמונה שלו מובל על אופנוע לתוך בית החולים שיפא בעזה. בהתחלה הודיעו לנו שהוא הגיע חי לשיפא, ובמשך ארבעה חודשים היינו עם הידיעה שהוא כנראה חי ושכנראה טיפלו בו. הוא היה פצוע ביד וברגל, זה לא פציעות שמסכנות חיים. שלשום התבשרנו בבשורה המרה, שכנראה הגיעו אינדיקציות אחרות".
מה למדתם על מה שהוא עשה ב-7 באוקטובר? "רני יצא להילחם פצוע. הוא עבר תאונת אופנוע והיה אמור לעבור ניתוח, הכתף שלו הייתה שבורה. הוא פשוט עלה על מדים ואמר לי 'אבא, אני הולך'. אמרתי לו 'לאן נראה לך שאתה הולך?', והוא ענה לי 'מה אתה חושב? שהחברים שלי יילחמו לבד? אני הולך לעזור להם'. הוא לא שאל אותי, את רני אי אפשר לעצור.
"רן זה בחור חזק וגיבור, אפשר לספר עליו עוד שעות. הוא פשוט נסע ליחידה והצטרף לצוות. הם הגיעו לעלומים ורן לחם עם סגן-אלוף גיא מדר שגם הוא נפצע. גיא ניצל ושרד, הוא איש מדהים וחבר יקר. לצערנו רני נחטף. הם הצילו עשרות אנשים שהיו תקועים בתחנת דלק בצומת עלומים".

"לעשות את המקסימום כדי לשחרר את החטופים"

על-רקע הדיווחים על גיבוש לעסקת שחרור חטופים, אמר האב השכול: "כל משפחה של חטוף רוצה את הבן שלה בבית, המדינה צריכה לעשות את המקסימום בשביל לשחרר אותם. מבחינתי אני אומר שצריך לשחרר את כל המחבלים, כדי שכולם יחזרו הביתה. כולם כולל כולם, החיילים, הפצועים והחללים, ולא להתחיל לשחק. כמובן שקודם כל צריך להחזיר הביתה את אלה שבחיים".
האב ביקש גם להעביר מסר: "מה שהעם צריך כרגע זה להפסיק עם הפילוג, אנחנו צריכים להיות באחדות. עברנו את שבעה באוקטובר, שלא נחזור לשישה באוקטובר. צריך פשוט להתחיל להקשיב אחד לשני, לאהוב אחד את השני ולא לפלג אחד את השני. אני אומר - כולם אשמים וכולם לא אשמים. לא צריך לחפש איפה לריב. זה לא משנה אם יש דעה של ימני או שמאלני, אנחנו עם אחד, זה הכוח שלנו ביחד. מחכים לנו בחוץ להרוג אותנו".
הטקס לזכרו של רס"ל גואילי

אתמול התקיים במיתר טקס שבו נישאו הספדים לזכרו של הלוחם. שירה, אחותו של רן, ספדה לו: "כבר 116 יום אני תוהה מה עלה בגורלך. האם מתעללים בך, האם קר לך, כואב לך, האם קשה לך? כבר 116 יום אני נלחמת במחשבות של עצמי ומתכוננת לרע מכל, מדמיינת את השחרור שלך, ועל הסיפור שהיית אמור לספר לנו, אומר לי מה אתם דואגים היה לי כיף. כי גם ברע תנסה למצוא את הטוב".
האחות סיפרה על הבשורה הקשה שקיבלו בני המשפחה. "אתמול בלילה נגמרו הדאגות. הרע מכל קרה. אם היו שואלים אותך היית אומר שהיית עושה את זה שוב עוד מיליון פעם. כי אתה לוחם אמיתי. כל השנים שמרת והגנת עליי מכל רע. להגן עליי היה משימת חייך. והצלחת. מבטיחה לך שאחיה חיים מאושרים ושמחים ואגשים את כל החלומות שלי, שלך, של אבא ואמא. תשמור על כולנו מלמעלה".