בישראל מכחישים הערב (יום חמישי) שהתקיפה באיראן נדחתה בגלל חשיפת המסמכים המסווגים של הפנטגון, חרף הדיווח ב"טיימס" הבריטי. התקיפה, כך אומרים, תהיה בזמן הקרוב, ותהיה עוצמתית.
1 צפייה בגלריה
מסמכים שהודלפו ברשת X, נכתבו לכאורה על ידי הפנטגון ומתארים היערכות של צה"ל לתקיפה באיראן
מסמכים שהודלפו ברשת X, נכתבו לכאורה על ידי הפנטגון ומתארים היערכות של צה"ל לתקיפה באיראן
מתוך המסמכים שהודלפו
(צילום: דובר צה"ל, מתוך X)
בישראל גם נערכים לתגובה איראנית מיידית, אך דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הדגיש הערב בהצהרתו כי אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "יש לנו תוכניות", הוסיף הגרי. "אני לא אתן כאן את העיתוי ולא את המקום, וגם לא את האופן שבו נפעל. נעשה מה שנכון ומתי שנכון, בהתאם להנחיה של הדרג המדיני".
לפי הדיווח ב"טיימס", התקיפה המיועדת נדחתה בשל אותה הדלפה. המסמכים התפרסמו בערוץ טלגרם פרו-איראני, ואז גם ב-X (טוויטר לשעבר) - וכללו פרטים על היערכות ישראל לתקיפה עם טילים בליסטיים באיראן. ב"טיימס" נטען כי הדבר סייע לטהרן לחזות את דפוסי התקיפה. כתוצאה מכך, ישראל נדרשה לפתח תוכנית חלופית למתקפה.
מקורות מודיעיניים ציינו בפני העיתון כי "הדליפה גרמה לעיכוב במתקפה עקב הצורך לשנות אסטרטגיות ורכיבים מסוימים". ישראל, כך נכתב, מתכננת לתקוף מתקנים צבאיים של משמרות המהפכה האיראניים, והבטיחה לארה"ב שהתגובה לא תכלול את התשתיות הגרעיניות של איראן או את תעשיית הנפט שלה.