בימים בהם ביקורת על התנהלות הממשלה מיד תופסת צד פוליטי, חשוב לי להחמיא לקואליציה החדשה על כך שעם כל המחלקות היא לא מבזבזת זמן ומציגה את תוכניתה בתחילת הקדנציה, אם נעזוב לרגע את נתניהו וההאשמות המשפטיות, יש כל כך הרבה דברים אמיתיים שנדרשים לתיקון ונראה שכבר בהתחלה, נציגי הציבור החדשים מפשילים את שרוולם ולא מחכים רגע בכדי להתחיל לעבוד.
לפעמים כשאיש לא צובט אותך מהחלום, אתה עשוי להתעורר יום אחד ולראות, שהלכת רחוק מידי. מרוב מחשבות ומזימות על היום בו הכול יתגשם ועל הפעולות שתעשה לאחריו, אתה פועל להגשמת פנטזיות שלא באמת רצית לממש. תדמיינו לכם ארגון שמרני ימני ציוני ערכי, בוא נקרא לו פורם קהלת. המורכב מאנשים ערכיים ומשכלים, שבמשך שנים ראה בעצמו ארגון ימני המתווה מדיניות בשליחות מדינת ישראל ובתמיכה של יהודים אמריקאים ציונים ורגיל להתמודד מול קשת פוליטית מגוונות ומול שחקנים מקבילים מתנגדים...

עד שבוקר אחד הוא מתעורר למציאות פוליטית מובהקת שרק מבקשת שתכתיב לה את המדיניות החדשה שלה. צק פתוח, ממשלה ימנית על מלא בשם רצון העם. ההזדמנות לה הארגון חכה מיום היווסדו: לעשות סדר במשרד הביטחון, להתוות מדיניות משילותית יהודית לגיטימית מבחינתו בארץ ישראל, מדינת היהודים . מהסדרת המנהל האזרחי ועד להסדרת הביטחון הלאומי, יש כל כך הרבה דברים טובים וחשובים (שגם עליהם מותר וטוב להתווכח) שהממשלה החדשה והמדיניות החדשה נדרשים לתקן בכדי לקיים את רצון הבוחר ובא לציון גואל.
אפילו תוכנית לאיזון כוחה של מערכת המשפט נראת כמו דבר מבורך ומקובל לחלוטין שממשלה חדשה וימנית תפעל בכדי לייצר איזונים על פי תפיסת עולמה. אולם בין יצירת מערכת איזונים ובלמים חדשה ואיזון הרשויות למה שקורה בפועל במציאות הישראלית בימים טרופים אלה אין הרבה במשותף.
קשה להתעלם מכך שהמדיניות החדשה נראת כמו הפיכה שלטונית דרסנית ולא כמו כוח ימני שרוצה לאזן ולהתוות מדיניות נבחרת. אני מוותר על הסגנון של זלזול השרים החדשים בקודמיהם וההתעקשות של שרי הליכוד למנות מנכ"לים מקצועיים לא ראויים מהוועדים בשם הפוליטיקה, על כך שהממשלה מנופחת בקנה מידה שובר שיאים (זה גם לא דבר ייחודי לצד המנצח) אמירות מזעזעות כנגד שבועת הרופא וכנגד חברי הקהילה הגאה ופירוק המשרדים הממשלתיים לחתיכות ולעוד אתגרים בירוקרטים שבראשם משרד החינוך והכול בשם הפוליטיקה והמעכריות. נו בסדר, נגיד שהכול מותר, נגיד שזה המחיר לממשלה יציבה ולהפסקת טירלול מערכות הבחירות נגיד שזה מה שהעם בחר, גם הרצון לפסקת התגברות הוא רצון לגיטימי כשמדובר ברוב מוחץ בכדי לאזן את כוחה של מערכת המשפט, כבר אמרנו רצון הבוחר?
אבל לעשות את זה ב61 מנדטים כשמדינת ישראל נמצאת בפילוג של כמעט חצי מהעם (אחרי חמש מערכות בחירות) זה שוד מזוין, לאזן את וועדת השופטים ולהוסיף עוד נציג לממשלה זאת החלטה לגיטימית, אולי אפילו מבורכת לנבחרי העם אבל להפוך את וועדת השופטים לסניף ליכודניקי הנשלט בידי שר המשפטים ולרוב מוחץ של פוליטיקאים זה כבר לא מריח כמו שחיתות, זה סיור מודיעיני מוקדם של השודד באור יום, לפני הפריצה לבנק ותחילת הרס המערכת המשפטית.
הקואליציה החדשה מתנהגת כמו ילד שנתקע בחנות ממתקים ולא מבין שהבחירה מעכשיו היא לא איזה שוקולד לבחור, אלא איך שומרים על עצמך עכשיו מזלילה ומכאב בטן.
מלווה ביועצים משפטיים שמנסים לרצות את מעסיקיהם ולא מצליחים להבין או אולי מבינים טוב מידי שהם ממשיכים לדקור גופה שחוטה, וביום שמדינת ישראל תהפוך להיות רפובליקת בננות הנשלטת ללא ריסון בידי פוליטיקאים, הבומרנג יחזור לתת מכה כואבת בראש לכולנו ברגע שהכי לא ציפינו לו, שם הימין והשמאל יבינו שוב שיש לנו רק מדינה אחת מתפוררת, השאלה אם זה לא יהיה מאוחר מדי.
יוחאי אנסבכר שימש עד לאחרונה כיועץ פוליטי לשר התרבות והספורט חילי טרופר