1 צפייה בגלריה
מעון בני ציון בראש העין
מעון בני ציון בראש העין
מעון בני ציון בראש העין
(צילום: יריב כץ)
המשטרה פתחה בחקירה נוספת בחשד להתעללות בחוסה במעון בני ציון בראש העין. אחרי שנפתחה החקירה על אודות חשד לכ-600 מקרים של אלימות והתעללות במוסד, התקבלה תלונה מבת משפחה של חוסה. לדבריה, "הוא פונה מהמעון לבית החולים בשל פרכוסים".
החוסה המדובר פונה בסוף השבוע לבית חולים כשעל גופו נמצאו לפי החשד סימני אלימות. במסגרת החקירה שבמהלכה עצרה המשטרה ארבעה מעובדי המקום בחשד לעבירות אלימות חמורות, נפתחה כאמור כעת חקירה נוספת.
צוות חקירה מיוחד של משטרת ראש העין כבר גבה עדויות והחל באיסוף הממצאים במסגרת החקירה החדשה. עם זאת, במשטרה בודקים אם החוסה נפל ונפצע בעקבות התקף אפילפסיה.
חשד להתעללות במעון חוסים בראש העין
(צילום: טל שמעוני )

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך ביום רביעי שעבר את מעצרם של ארבעת עובדי המעון לבעלי צרכים מיוחדים. מעצרו של החשוד המרכזי לאית סלאמה (23) מקלנסווה הוארך בשמונה ימים. במקביל, הוארך בשישה ימים מעצרם של עאתיאן קשקוש (22) מקלנסווה, אדם קשקוש (20) מקלנסווה ועובדת נוספת (26) ששמה נאסר לפרסום.
המשטרה מייחסת לארבעת החשודים עבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסרי ישע, תקיפת חסרי ישע, גרימת חבלה בידי אחראי ואי דיווח. לסלאמה מיוחסות גם עבירות של מעשה מגונה בחוסים. לחשודה ששמה אסור בפרסום מיוחסת גם סימון תנועת שיסוף על צווארה לעיני מטופלים.
בבקשה להארכת המעצר טענה המשטרה כי הם "תקפו פיזית והתעללו בחוסים בעלי מוגבלויות ביחד ולחוד ואף גרמו לחבלות. היו עדים לאירועי אלימות ולא דיווחו לגורמים".
הארכת מעצר לחשודים בהתעללות במעון חוסים בני ציון
(צילום: רענן בן צור)

בדיון ביום רביעי שעבר טען נציג המשטרה כי סלאמה "ביצע מעשים מזעזעים בחסרי ישע. מדובר במעשים מיניים, הצמדת מצתים לפני מטופל והדלקתם, השתנה במיטה של מטופל, חניקה ועוד. אני המון שנים במשטרה ולא ראיתי מעשים כאלה. ראינו את הסרטונים והזדעזענו".
ראשיתה של החקירה לפני כחודש, עם קבלת תלונה במשטרת ראש העין מגורמי משרד הרווחה, ולפיה חוסה במעון דיווח למשפחתו כי הותקף על ידי עובד במקום.
המשטרה חוקרת גם את התנהלות הנהלת המעון, שלטענתה לא ידעה על מאות אירועי האלימות כלפי החוסים אף שאלה תועדו במצלמות האבטחה. כמו כן ייבדק כיצד התקבל לעבודה אחד החשודים, שכעת טוען שהוא מטופל פסיכיאטרית.