המשטרה הצבאית עצרה לפני כשבוע חייל בדרגת טוראי, המשרת כטכנאי מטוסים באחת מטייסות הקרב בצפון, בחשד שאנס חיילת אחרת ששירתה איתו בבסיס. החייל היה עצור מזה כשבוע במתקן כליאה צבאי, ואמש (שלישי) הורה בית הדין הצבאי לשחררו בתנאים מגבילים במסגרת המשך החקירה.
לפי החשד, החייל אנס את חברתו ליחידה בחדר המגורים שלה במחנה לפני כשלושה חודשים אחרי שהכירו בקורס הטכנאים בבסיס הטכני, אליו התגייס החשוד לפני כחצי שנה. טרם נערך עימות בין השניים ובמצ"ח צפויים לנקוט היום פעולות חקירה נוספות. במצ"ח מייחסים לחייל עבירות של אינוס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה, הטרדה מינית ושיבוש הליכי חקירה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
קרובי החייל טוענים כי מדובר בחייל ללא דופי, בוגר מכינה קדם צבאית שבהתנהגותו לא נפל רבב, והוא שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים. להגנתו, טען החייל היחסים שקיים עם המתלוננת היו בהסכמה מלאה וחלקם היו ביוזמתה.
מדובר במקרה השלישי בחודשים האחרונים של חשד לאונס בחיל האוויר, לאחר ששני חיילים מכיפת ברזל, בשתי פרשות שונות, נעצרו ובהמשך גם הואשמו בתקיפות מיניות חמורות שכללו לכאורה מעשי אינוס ביחידה.
עו"ד שגיא גרינפלדעו"ד שגיא גרינפלד
סנגורו של החייל, עורך הדין שגיא גרינפלד, הציג בדיון שנערך אתמול תצהיר של חיילת אחרת מהבסיס, שיש לה זיקה לחשוד, שתוכנה חיזק את גרסתו. הסנגור אמר כי "מרשי הינו חייל מצטיין שעמד ועומד על כך שהיחסים התקיימו בהסכמה מלאה. אנו מברכים על קבלת עמדתנו ושחרורו לחלוטין ממעצר. במידת הצורך, נוכיח טענותינו אחת לאחת בבית המשפט".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ב-9.3 הוגשה למשטרה הצבאית החוקרת תלונה נגד חייל בדרגת טוראי בחשד לעבירת מין שביצע כלפי המתלוננת. בעקבות כך, נעצר החייל, ומעצרו הוארך לצרכי חקירה. עם סיום שורת פעולות חקירה שוחרר החייל בתנאים מגבילים. החקירה בעניין נמשכת, ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. החיילת מלווה על ידי הגורמים הרלבנטיים".