לפי העדכונים הרשמיים מלבנון, 12 נהרגו מפיצוצי הביפרים שלשום ו-14 מפיצוצי מכשירי הקשר אתמול (רביעי). אבל ההערכות בישראל הן שאומדן ההרוגים והפצועים מפיצוצי הביפרים נמוך משמעותית מהמציאות. ההערכה היא שיש עשרות רבות של הרוגים - אם לא למעלה מכך.
פגיעה משמעותית מאוד נגרמה לכוח רדואן, שאיבד חלקים גדולים משדרת הפיקוד שלו. ההערכות מדברות על עשרות רבות שנהרגו במלחמה עד היום, כולל בפיצוצים אתמול. לפחות 450 נפצעו בפיצוץ מכשירי הקשר ברחבי לבנון, ואלו מצטרפים ליותר מ-3,000 אנשי חיזבאללה שנפצעו מפיצוצי הביפרים. היום צפוי לנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לראשונה מאז רצף הפיצוצים בלבנון.
תיעוד מרגעי פיצוץ הביפרים, אתמול

תיעוד מפיצוץ מכשירי הקשר, בזמן הלוויה בביירות

גורמים אמריקנים הביעו כעס על שלא קיבלו עדכון על המבצע לפיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון שיכול להוביל למלחמה, בעודם מנהלים מאמצים דיפלומטיים להסדרה. שלושה גורמים המעורים בנושא אמרו ל-CNN כי גורמים ישראלים עדכנו את ארצות הברית על הכוונה לבצע פעולה בלבנון - כולל בשיחת שר הביטחון יואב גלנט ומקבילו לויד אוסטין - אבל לא מסרו פרטים נוספים על אותה פעולה.
"העובדה שלא נמסרו פרטים על הפעולה גרמה לך שארצות הברית נותרה באפלה עד הדיווחים על הפיצוצים, זמן קצר אחר כך", אמרו הגורמים. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן היה בדרכו מוושינגטון לקהיר, כשהדיפלומטים האמריקנים ההמומים צפו בשידור חי במסכי הטלוויזיה שלהם במטוס בחדשות מלבנון, על המבצע שלפי הדיווחים היה משולב של המוסד וצה"ל.
במסיבת העיתונאים במצרים אמר בלינקן כי ארצות הברית "לא ידעה ולא הייתה מעורבת בתקריות הללו". גורם אמריקני אחר אמר כי האמריקנים גם העבירו מסר ברוח דומה לאיראן, וביקשו מטהרן לא להוביל להסלמה. שגריר איראן בלבנון נפצע בפיצוץ אחד הביפרים. לפי רשת MTV הלבנונית, הוא הועבר מביירות לטהרן כדי להשלים את הטיפול באיראן. באותו מטוס היו עוד כ-90 פצועים שהוטסו כדי לקבל טיפול, ולצידם בני משפחותיהם.
גם בבית הלבן אמרו שלא היו מעורבים בפיצוצים. לדבריהם, "מאמינים שיש דרך דיפלומטית לסוגיית לבנון. מוקדם לדעת איך פיצוצי מכשירי הקשר ישפיעו על עסקת הפסקת האש". בבית הלבן הדגישו כי "מוקדם עוד לדעת איזו השפעה יהיו לאירועים על המתיחות הגבוהה בין ישראל לחיזבאללה בגבול".
3 צפייה בגלריה
 נסראללה וזירת הפיצוצים. ינאם מחר
 נסראללה וזירת הפיצוצים. ינאם מחר
נסראללה וזירת הפיצוצים. ינאם מחר
(צילום: Anwar AMRO / AFP, shutterstock)
3 צפייה בגלריה
צידון
צידון
מכשירי קשר דומים לאלו שהתפוצצו
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
3 צפייה בגלריה
המבנה שממנו פועלת חברת BAC בבודפשט
המבנה שממנו פועלת חברת BAC בבודפשט
המבנה ששייך לחברת BAC בבודפשט. בהונגריה מכחישים כי המכשירים יוצרו בשטחם
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
גורמים המעורים בפרטים אמרו כי "אם ישראל אכן עומדת מאחורי רצף הפיצוצים, היא מממשת בכך את היעד של השבת תושבי הצפון לבתיהם. ברור שככה לא תיראה מערכה עם לבנון והיא תדרוש חילופי מהלומות וטילים משני הצדדים, אבל ישראל - אם היא זו שפעלה - מייצרת אפקטים כבר עכשיו, וגם אם זה לא ימנע מלחמה, אנחנו ניכנס למערכה כשמצבנו יותר טוב".
בינתיים, דובר ממשלת הונגריה אמר כי הביפרים שהתפוצצו בלבנון לא יוצרו בהונגריה, על אף הדיווחים שלפיהם הם יוצרו על-ידי חברת BAC במדינה המרכז-אירופית. "הרשויות אישרו כי החברה המדוברת היא חברה המתווכת בסחר, ואין לה שום אתרי ייצור בהונגריה", אמר הדובר, זולטן קובאץ'. "יש לה מנהלת אחת, והמכשירים המדוברים לא נראו כלל בהונגריה".
בסוכנות הידיעות AP נטען כי המכשירים יוצרו במפעל בבודפשט, תחת הזיכיון של חברת "גולד אפולו" מטייוואן שניתן ל-BAC. ב"גולד אפולו" הוסיפו כי ההסכם עם חברת BAC נמשך כבר שלוש שנים, וכי הביפרים שהתפוצצו יוצרו על ידיה. גורם ביטחון לבנוני אמר שחיזבאללה הזמין 5,000 ביפרים, שנועדו ליצירת קשר בטוח יותר - כך האמינו בארגון הטרור - מאשר בטלפון סלולרי. מכשירי הקשר שהתפוצצו נרכשו כמעט באותו הזמן כמו הביפרים, לפני כחמישה חודשים.