3 צפייה בגלריה
הפוטושופ על זכריא זביידי
הפוטושופ על זכריא זביידי
התמונה המעובדת של זכריא זביידי
גולשים פלסטינים מפיצים מאז אמש (יום ו') תמונות "מטופלות" של ארבעת המחבלים הנמלטים שנתפסו במהלך הלילה: התיעוד המקורי שבוצע על ידי כוחות הביטחון הציג אותם המומים, תשושים ועייפים, אולם ברשתות החברתיות הפלסטיניות שונו התמונות בתוכנת עיבוד גראפי, והם נראים שם מחויכים ורעננים. המטרה היא להעלות את המורל ברחוב הפלסטיני.
3 צפייה בגלריה
הפוטושופ על מחמוד עארדה
הפוטושופ על מחמוד עארדה
תמונתו של מחמוד עארדה בפיד הפלסטיני (מימין) מול התמונה המקורית
3 צפייה בגלריה
הפוטושופ על יעקוב קאדרי
הפוטושופ על יעקוב קאדרי
תמונתו המקורית של יעקוב קאדרי (משמאל) ואחרי הטיפול בפוטושופ
תפיסת זכריא זביידי מוחמד קאסם עארדה לפנות בוקר
(צילום: אביהו שפירא, ישראל מושקוביץ, דוברות המשטרה)

תפיסת שני המחבלים בליל שבת בנצרת

אתמול בערב נלכדו שני הנמלטים הראשונים - יעקוב מחמוד קאדרי ומחמוד עבדאללה עארדה, אנשי הג'יהאד האיסלאמי. השניים נתפסו על ידי שוטרי סיור באזור הר הקפיצה בנצרת. לפי המשטרה, הם פנו לאזרחים באזור וביקשו מהם מזון ועזרה, ואלה דיווחו על כך. כוחות גדולים הוקפצו לאזור, ובסריקות שערכו במקום אותרו השניים.
לפנות בוקר נלכדו שני נמלטים נוספים - זכריא זביידי מוחמד קאסם עארדה - ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. השניים נעצרו על ידי אנשי ימ"מ של המחוז הצפוני של המשטרה כשהם מסתתרים תחת עגלות משאית בחניון משאיות במהלך סיור בשטח שנערך לאורך כל הלילה במספר כפרים באזור העמקים.
דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי בריחת האסירים העניקה לתושבי הגדה את הכוח להמשיך את התנגדותם לישראל ולתמוך באסירים, וכי לכידתם היא רק פרק אחד בסכסוך הפתוח והמתמשך. הוא הוסיף כי בריחתם החייתה את התקווה בעם הפלסטיני שכן "הגדה תכריע, והתפוצצותה בפני ישראל היא רק עניין של זמן". הוא קרא להגביר את ההתנגדות ולהיאבק עם ישראל בכל שטחי הגדה.
בכיר הג'יהאד האיסלאמי חדר עדנאן קרא לקיים שביתה כללית בגדה וברצועה כמחאה על מעצרם של הנמלטים.