דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר נועם דואק, בן 20, מקריית מוצקין, לוחם שריון בגדוד 9 בחטיבה 401, נהרג היום (חמישי) ברפיח.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר נועם דואק ז"ל
סמ"ר נועם דואק ז"ל
סמ"ר נועם דואק ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
הלוחם, כך על פי החשד, מת לאחר שישן בחדר בקרבת גנרטור פועל. בצה"ל בודקים אם נסיבות המוות הן הרעלת גזים. באירוע נפגעו עוד שני חיילים, שטופלו מיד ופונו במסוק לבית חולים כשמצבם קשה. שלושת החיילים אותרו ללא הכרה לפנות בוקר בחדר. האירוע נמצא בחקירת מצ"ח.
"אני לא כועס על אף אחד. אף אחד לא יחזיר לי אותו. אני לא כועס על על החייל ששגה שם. החייל עשה כנראה חיבור לא נכון של הגנרטור. אני לא מחפש אשמים ואני סולח לכולם. הבן שלי אהב את החברים שלו וכך זה יישאר. אמרו לי שיש חקירת מצ"ח ואמרתי שהתוצאות לא יחזירו אותו ושאני לא כועס אף אחד", אמר אביו שלי. "תרמנו את קרניותיו של נועם. שאחרים יוכלו לראות בזכותו. הוא היה ילד של אור ושמחה, ילד של אנרגיות טובות, והוא ימשיך גם בלכתו, להביא אור למישהו אחר. אנחנו גאים בו ובדרך שלו מאוד".
נועם הוא בנם של אסנת ושלי, ואח לדור בן 29 ורז בן 25. הוא סיים את לימודיו התיכוניים באורט קריית מוצקין. הוא התגייס לשריון והתאהב בחיל וחברים מספרים בני המשפחה. "בהתחלה נועם לא רוצה להגיע לשריון, אבל אחרי שהגיע ללשכת הגיוס, הוא פגש שני חברים שלו שהלכו לשריון והוא הסכים ללכת לשם. הוא פשוט אהב את החיל", סיפר ל-ynet האב שלי.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר נועם דואק ז"ל
סמ"ר נועם דואק ז"ל
סמ"ר נועם דואק. אביו סיפר: חששתי לשלומו בשבוע האחרון
ב-27 באוקטובר, כשנועם נכנס לעזה, זה היה יום ההולדת של אימו אסנת. "נועם שלח לי הודעה ביום הזה, 'אבא, הגיע הזמן'. הוא לא הוסיף. מאז הם נכנסו ויצאו מעזה כל הזמן", סיפר. לפני חמישה חודשים נועם פרק את כתפו כתוצאה מפגיעה בטנק במהלך המלחמה. ההורים מספרים כי נועם היה בהחלמה במשך כ- 4 חודשים. "כל יום הוא רצה לחזור אל החברים שלו ולהיות איתם", אמר האב.
"לאחר שהוא חזר, הוציאו אותו לקורס קשר. הקורס הסתיים ביום חמישי שעבר. שלחו אותו הביתה ללילה וביקשו ממנו להתייצב בחזרה ולהיכנס לעזה ביום שישי. הוא הגיע הביתה, ובדיעבד זה היה הלילה האחרון שלו בבית. הלילה האחרון שבו זכינו לראות אותו ולחבק אותו".
שלי סיפר כי חשש מאוד לשלומו של נועם בשבוע האחרון. "זו הרגשה של אבא. שלחתי אליו כל הזמן הודעות, 'הכול בסדר?' כשהוא יכול היה, הוא ענה, וכשלא יכול, לא ענה. ידעתי שהם בפנים. הלילה, בשעה שלוש וחצי, הוא שלח הודעה לאח שלו רז: 'הכל בסדר'. בשעה שש וחצי הוא נהרג".
"בשעות הבוקר", הוסיף האב, "הייתי בחנות של חבר. פתאום הגיע לחנות אשתי ולידה אנשי צבא. הבנתי מיד שאיבדנו את נועם. כל כך חששתי לו. הייתי מאוד בלחץ, ולצערי, הנורא מכל באמת קרה". חיים חלפון, חברו הטוב והקרוב של האב שלי, שהכיר את נועם מיום היוולדו סיפר בעצב רב: "נועם היה ילד מדהים. מאז שהיה קטן, הוא חייך. היה שקט ורגוע, תמיד עם אור בעיניים. עם אנרגיות טובות. הוא אהב את הצבא. מהחיילים האלה כשאומרים להם אתם נשארים שבת, הוא שמח כי הוא נשאר עם החברה. הוא אהב מאוד את החברים שלו".
לדבריו, "החשש של האבא שלי היה ממשי. קיננה לו בפנים תחושה לא טובה. הוא דאג לו מאוד. הוא אמר לחברים, אנחנו לא נועלים את הדלת, אל תדפקו על הדלת, תיכנסו אלינו בלי לדפוק. הקשבתי בשבוע האחרון לדאגה שלו. הקרנתי לו שהכול יהיה בסדר. למרבה הצער, נועם לא יחזור יותר הביתה. העצב הוא גדול וכבד".
מדובר בתקרית שנייה השבוע שבה מוצא חייל צה"ל את מותו שלא בתקרית מבצעית ברפיח, תחת חטיבת השריון 401. ביום שני האחרון נהרג מפיצוץ רימון שלא במהלך פעילות מבצעית סגן מרדכי קדמון (23), תושב נוף איילון. בצה"ל אמרו כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הרב יצחק קדמון, אביו של מרדכי, אמר השבוע: "סיפרו לנו שהוא נהרג מרימון שהתפוצץ, עד עכשיו לא אמרו מה בדיוק קרה שם".