בתיעוד שהופץ הבוקר (יום שני) ברשתות החברתיות נראו כלי רכב צבאיים של מילואימניקים שהזדכו על הציוד שלהם בצאלים, ושעליהם נתלו שלטים עם מסרי מחאה על אופן הפעילות הישראלית ברצועת עזה. "גם אותנו שחררו בלי להכריע", נכתב על השלטים - בסגנון שמזכיר שלטי בחירות של הליכוד.
המחאה בצאלים

אנשי המילואים שנראים בתיעוד סיימו ככל הנראה משימה של אחזקת פרוזדור נצרים, שמבתר את הרצועה ומונע מעזתים לחזור צפונה, והוחלפו בחטיבה סדירה. בצבא מתחקרים את ההתנהגות של הלוחמים אך טרם התייחסו לכך, בדומה להתעלמות ממחאת קציני המילואים.
מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות האחרונות הופץ תיעוד של משרתי מילואים שמביעים מחאה בזמן שירות מילואים פעיל תוך שימוש בכלים צבאיים. המעשים הנראים בסרטון הינם בניגוד לפקודות ואין להם מקום בצה"ל, לא בשגרה ולא במלחמה. האירוע מתוחקר".
בימים האחרונים, נזכיר, מבהירים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כי על אף המעבר לשלב ג', ודרישת חמאס לשחרור חטופים רק בתמורה להפסקת אש כוללת, אין בכוונת ישראל לעצור את הלחימה ללא השגת היעדים.
הכותרת
נקרעים בין שדה הקרב למשפחה: מצוקת המילואימניקים
25:20
(צילום: חגי דקל)

אתמול נחשף ב-ynet כי כ-130 מפקדים וקצינים במילואים, מדרגת סגן אלוף ועד אלוף, שהשתתפו או משתתפים באופן פעיל במלחמה חתמו על מכתב חריג שמיועד לחברי קבינט המלחמה ולרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. החותמים דרשו להמשיך למנוע את חזרתם של כמיליון עקורים עזתים לבתיהם בצפון רצועת עזה כל עוד 136 החטופים הישראלים נמצאים בשבי חמאס ולא משוחררים.