תיעוד ההתפרעות בירושלים
(צילום: איתמר כרמון, זושא לוסטיג, חדשות כל העולם, תיעוד מבצעי מד"א)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון 20 חודשי מאסר בפועל על מאיר קצב (22), שהורשע בדרדור פח אשפה בוער אשר פגע באישה (40) שעברה בשכונת מאה שערים ומחץ אותה. המקרה התרחש בדצמבר אשתקד, במהלך התפרעות של מאות חרדים קיצונים בבירה. על קצב נגזרו גם מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת העבירה, שנפצעה באורח קשה.
לפי כתב האישום המתוקן, במסגרת הפרות סדר שהתקיימו כאמור ברחוב יחזקאל בירושלים החליט קצב, יחד עם מעורבים נוספים, להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב. בשעות הערב הציתו חלקם את פח אשפה, וכולם החלו לדחוף אותו בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניע אותו למרכז הכביש. עם זאת, הפח הבוער הדרדר לכיוון הכביש, המשופע כלפי מטה, והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה באישה שעברה במקום.
2 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
המתפרעים הבעירו רמזור ופחים
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
אבנים יודו על שוטרים במהלך הפרות הסדר
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות המכה התמוטטה האישה על המדרכה, וקצב והמעורבים הנוספים ברחו מהמקום. היא פונתה על ידי צות מד"א לבית החולים שערי צדק בבירה כשמצבה קל, אך במהלך הלילה מצבה הדרדר, היא הורדמה והונשמה ואושפזה במצב קשה במחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים.
הפרות הסדר פרצו באותו ערב בשכונת מאה שערים עקב מעצרו של חשוד בהצתת חנות סלולר בעיר, ונמשכה שעות. מאות מפרי סדר חסמו צירים, הבעירו עמוד רמזור ופחי אשפה, ויידו אבנים לעבר שוטרים. צוותי הכבאות כיבו את פחי האשפה שהוצתו, אבל אחד מאלו שדורדרו פגע כאמור באישה. במסגרת הסדר הטיעון, קצב הורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וסיכון דרכים.