שר השיכון יצחק גולדקנופף ממפלגת יהדות התורה התראיין לעמיאל ירחי בעיתון "מקור ראשון" על סירוב החרדים להתגייס, ועורר סערה גדולה גם בקרב החרדים. יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין בעיתון הבית "הדרך", והסביר כי לימוד תורה מגן על עם ישראל בדיוק כמו שחיילי צה"ל מגינים על עם ישראל.
1 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי, אבי מועלם)
הפוליטיקאים הבכירים אמרו בקול את מה שהמיינסטרים החרדי אומר בשקט: "לא נתגייס לצבא בשום צורה". החברה החרדית חוששת שגיוס המוני לצבא, גם של צעירים חרדים שנשרו מישיבות, יוביל לגיוס בחורי ישיבה אמיתיים שיראו שזה הפך ללגיטימי - כפי שקורה בישיבות ההסדר של אנשי הציונות הדתית.
השר החרדי יודע שהציבור החילוני והדתי לא יקבל חוק שפוטר חרדים מגיוס, אבל זה לא תלוי בו, הוא עושה את מה שהאדמו"ר שלו הורה
גולדקנופף אמר בקול את מה שהאדמו"ר שלו (האדמו"ר מגור) דורש, חוק שיסדיר את מעמדם החוקי של לומדי התורה, רק שעד עכשיו הדברים הללו נאמרו בחדרי חדרים, כדי לא להרגיז את החילונים ואת הדתיים שמקריבים את היקר להם מכול.
גולדקנופף גם אמר שהוא בעד לגייס את אלו שלא לומדים, לדבריו "אין לחרדים אחריות עליהם" ומצידו הם יכולים להתגייס. רק שזה לעולם לא יקרה - הרבנים יצאו נגד זה באופן חריף. השר החרדי יודע שהציבור החילוני והדתי לא יקבל חוק שפוטר חרדים מגיוס, אבל זה לא תלוי בו, הוא עושה את מה שהאדמו"ר שלו הורה.
גם יו"ר ש"ס אריה דרעי יודע זאת, אבל גם מועצת חכמי התורה של ש"ס דורשת חוק שיסדיר את מעמד בחורי הישיבה, ולדרעי אין ברירה אלא לקדם חוק כזה.

למרות העסקונה החרדית

הציבור החילוני והדתי רואה את היחידות שמיועדות לחרדים, כמו נצח יהודה, תומר גבעתי וחץ צנחנים, והוא מבין שהמתגייסים החרדים התגייסו למרות שהעסקונה החרדית והממסד החרדי שמים להם רגליים. החיילים החרדים משלמים מחיר כבד, אבל הם לא נרתעים.
גולדקנופף אמנם איים שאם אין חוק שמסדיר את מעמד בחורי הישיבות החרדים לא יישארו בממשלה, אך חשוב לציין כי הוא למעשה סיעת יחיד, וכדי שיהדות התורה תפרוש, צריך שכל הרבנים יורו כך. פרישת גולדקנופף לבדו לא תפיל את הממשלה, ולגבי ש"ס, גם שם יודעים שהממשלה הבאה תהיה נוראית לחרדים, ולכן הם יישארו בממשלה עד הרגע שאחרי האחרון.
יענקי פרבריענקי פרברללא
רבים במגזר החרדי תוהים מדוע הראיונות שנתנו הפוליטיקאים נחוצים בימים קשים אלה, כשחיילים נהרגים בכמה חזיתות. חלק טוענים ש"הגיע הזמן לומר את האמת, שחרדים לא מתגייסים", וחלק טוענים כי אפשר היה לוותר על הראיונות הללו בזמנים כאלה.
יענקי פרבר הוא פרשן לענייני חרדים, כתב באתר "בחדרי חרדים" ושירת כלוחם בנצח יהודה