האם שחשפה את פדופיל הפורטנייט מדברת לראשונה: "אני גאה בעצמי שנכנסתי לסלולר של הבן שלי ואני מקווה שבזכות החקירה והחשיפה נצליח להעיר את ההורים ואת תשומת ליבם לעולם שבו חיים הילדים שלהם, ונציל עוד מאות ילדים מפדופילים ברשת", כך סיפרה ק', אם לנער בן 11, מאזור המרכז, שהייתה הראשונה שחשפה את הזוועה ודיווחה למשטרה. החקירה שנחשפה בזכותה פתחה תיבת פנדורה והביאה את החוקרים לעוד עשרה ילדים שנפלו קורבן לעבירות המין. החוקרים מעריכים שמדובר בעוד עשרות נוספים.
הפרשה שנחשפה ב"ידיעות אחרונות" וב-yent נחקרה ע"י חוקרי מחלק הסייבר של המחוז הצפוני בפיקוד פקד נסים עלואן. עו"ד אתי זהבי, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון, הגישה בסיום החקירה כתב אישום נגד גילי אוראל חביב, בן 21 מטבריה. הוא נאשם ב-5 עבירות של מעשים מגונים בקטינים, עשרות עבירות של גרימת מעשה מגונה בקטינים, הטרדה מינית, הפרת הוראה חוקית ופגיעות בפרטיות של קטינים. הנאשם מיוצג ע"י הסניגוריה הציבורית.
האם שחשפה את הפרשה
(צילום: עידו ארז)

1 צפייה בגלריה
קארין אמא לילד בן 10 , חשפה את פרשת פורטנייט
קארין אמא לילד בן 10 , חשפה את פרשת פורטנייט
האם שחשפה את הפרשה. "תבדקו עם מי הילדים מדברים"
(צילום: נמרוד גליקמן)
"הכל התחיל באוקטובר האחרון. יצאתי עם הבן שלי, תלמיד כתה ה', לאכול סביח. בזמן שהוא ירד מהרכב לקנות את הסביח, הייתי צריכה לחייג לחברה שלי והסוללה שלי נגמרה אז השתמשתי בסלולרי שלו. חברה שלי לא ענתה וכשנותקה השיחה החלטתי שאני בודקת לו את המכשיר, כהרגלי, ואז ראיתי התכתבות עם מספר טלפון לא מזוהה. ראיתי הודעות כמו 'בוקר טוב בעלי היקר, בוקר טוב חיים שלי', סרטוני טיק טוק שהבן שלי קיבל עם תכנים מיניים, ואז הבן שלי חזר לרכב, שאלתי אותו מה זה? והוא ענה לי שזה אוראל, הילד הגדול ההוא, שאני משחק איתו בפורטנייט וסיפרתי לך שהוא משחק ממש מטורף ומעביר לנו סקינים ומטבעות", שיחזרה האם.
"ואז שאלתי אותו, מה זה כל הדברים המיניים האלה? הלבבות? החיים שלי? ואז הילד ענה שזה סתם בצחוק, אני זורם איתו והיו דברים יותר גרועים. שאלתי כמו מה, ואז הוא ענה לי שהוא ביקש שאצלם את איבר המין שלי, ושאלתי אותו אם הוא שלח והוא ענה לי כן. שאלתי איפה זה והוא ענה שהוא מחק".
עו"ד אתי זהביעו"ד אתי זהבי צילום: דוברות משרד המשפטים
איך הגבת לתגלית הקשה הזאת? "התחיל להתפתח דו שיח ברכב בינינו, הכלתי אותו אבל במקביל כעסתי עליו מאוד. הייתי בהלם מוחלט, הלב שלי התחיל לדפוק בעוצמה מטורפת, הרגשתי שאני מזיעה, הלם של החיים, גם הוא הרגיש פחד או בושה ולא רצה כבר לאכול, כמובן שאמרתי לו שאני איתו ותומכת בו. בהתחלה לא קישרתי שזה פדופיל, אמרתי לו הכל בסדר, ואז הבן שלי נפתח ממש והתחיל לספר לי שהבחור ביקש ממנו תמונות של איבר המין תמורת הסקינים. שאלתי אותו מה הוא עושה עם התמונות, והוא ענה שזה נראה כמו סתלבטן שמראה לחבריו את איבר המין הקטן שלו. לא רציתי שירגיש אשם, אמרתי לו אני שמחה שהוא משתף איתי פעולה והבטחתי שאני כאן כדי לגונן עליו ולשמור עליו כל הזמן. אמרתי לו שנצטרך לדווח למשטרה כי אני לא יודעת כמה ילדים נוספים נמצאים בסיפור ומה הרמה שהוא הגיע אליה איתם".

"לא תיארתי לעצמי לאן זה יגיע"

"כשהגענו הביתה לקחתי את הסלולר של הבחור, חייגתי אליו מהסלולר של הבן שלי, והוא לא ענה. הקלטתי לו הקלטה קשה מאוד ואמרתי לו שאני יודעת הכל, שמעתי וראיתי הכל ושלא יעיז לשלוח לבן שלי עוד הודעה אחת ומכאן אני הולכת למשטרה. שיתפתי את בעלי בהכל וגם הוא היה בהלם. לא חשבנו שזה פדופיל, לא תיארתי לעצמי לאן זה יגיע. ב-8 בערב הגעתי עם בני לתחנת המשטרה ושם נאמר לי שהם לא חוקרים ילדים. אחרי כמה ימים ביצעו לבן שלי חקירת ילדים וגבו ממנו את העדות על כל מה שקרה. מסרנו לחוקרים את כל ההתכתבויות, תמונות וראיות, בימים שחיכיתי לחקירת ילדים, הוא שלח לי הודעה ארוכה ארוכה בווצאפ, וכתב לי שהוא יודע שאני עצבנית ומתעבת אותו, אבל הסביר לי שמדובר בבעיה רפואית שלו", היא מספרת.
נסים עלואן פקד נסים עלואן צילום: מחוז צפון
מה קרה בעקבות החקירה? "עודכנתי שביקשו לעשות עוד השלמות חקירה, ואז יצרו איתי קשר מהמשטרה וסיפרו לי שמדובר בהמון ילדים, שזה נחת עליהם כמו פצצה. עכשיו, כשאני מבינה את ממדי הסיפור מהקריאה ב-ynet, אני פונה לכל ההורים בארץ - תתעוררו על עצמכם. אל תחשבו ששקט כשהילד או הילדה בחדר לבד, זה עלול לפגוש את הילדים בפורטנייט או ב-GTA או ברוגלוקס. מאוד חשוב שההורים יעשו מדי פעם את הבדיקות בסלולר של הילדים שלהם, לבדוק עם מי הם מדברים. אני אשמח שתשתפו את הילדים שלכם במה שאני עברתי עם הבן שלי. אני שמחה שהצלחתי להציל עוד עשרות או אולי מאות ילדים מהפדופיל הזה, לצערי חלק מהילדים אפילו נפגשו איתו בביתם. תהיו עירניים, עדיף שהילד יתעצבן עליכם מאשר שאח"כ תבכו. אני מודה לשוטרי הסייבר של הצפון, שמבחינתי הם המלאכים הטובים בפרשה הזו. למרות העומס הכבד שנפל עליהם באיתור נעדרים בגלל המלחמה, הם מצאו את הזמן כדי להציל את הילד ועוד מאות ילדים אחרים מכל הארץ ואני כאזרחית יכולה לקבוע שיש לנו האזרחים על מי לסמוך, אני ממליצה לכל הורה בסיטואציה הזו לפנות לחוקרי המשטרה", סיימה האם.