בצל האזעקות שנשמעו בתל אביב הבוקר (יום רביעי) עקב ירי חיזבאללה מלבנון, תושבים רבים המשיכו בחיי השגרה. תושבת העיר הדר סיפרה ל-ynet כי לא התלבטה אם להביא את בתה לגן, למרות שבמקום אין ממ"ד. "אם תהיה אזעקה אני אגיע בשיא השנייה כדי להוציא אותה ולהיות איתה בממ"ד שיש לי בבית", אמרה. "הכי טוב זה שגרה, לדעתי".
"מפחיד, אבל אנחנו סומכים על צה"ל"

הדר, שעובדת כסייעת בגני עירייה, הוסיפה כי בקבוצות ההורים כן התקיימו דיונים בנושא פתיחת הגנים, אך הדגישה כי "אני יודעת שהעירייה ערוכה מאוד ויש להם ממ"דים פזורים בכל העיר, אז לא הייתה התלבטות או הנחיה אחרת".
תושב תל אביב אור אמר כי התעורר ב"תחושות קשות", אך למרות זאת החליט גם הוא להביא את ילדיו לגנים. "זה מפחיד, אבל אנחנו סומכים על צה"ל. התלבטתי אם לשלוח את הילדים לגן, אבל בסוף אני לא מכיר הורים שלא שלחו. כולם שלחו את הילדים וכולם הגיעו חזקים ובטוחים".
איך מתווכים את האזעקות לילדים בגיל כל כך צעיר? "אומרים להם מה שאפשר, אני מספר להם איזה סיפור יפה. אמרתי לילדים שהאזעקה היא כמו שיר לתינוק בן שנתיים, שכששומעים אותו אז צריך לרדת למטה. אין הרבה מה להגיד".

"אנחנו מדינה חזקה, גם בת"א יכולים לספוג"

דובר עיריית קריית שמונה, דורון שנפר, התייחס לשיגורים החריגים לגוש דן ואמר כי "המציאות שלנו בקריית שמונה היא עגומה, עם נפילות, אזעקות וכטב"מים. אתמול היה השיא, עם 50 שיגורים".
(צילום: ירון ברנר)

"יש לנו 24 אלף נפגעים בנפש. מדינת ישראל חזקה, ואנחנו צרכים לפתור את הבעיה הזו מתוך חוזק. זה הזמן לכתוש את חיזבאללה. תושבי קריית שמונה יעמדו בזה, גם בתל אביב יכולים לספוג. אנחנו אוהבים את המדינה. רוצים שצה"ל ינצח ושנחזור הביתה".
במקביל, חבר מועצת העיר נתניה אבי סלמה אמר כי "משנת 2021 לא היו אזעקות בנתניה. אין ספק שזה לא נעים. אין מספיק מרחבים מוגנים בעיר ובבתי הספר, יש כאן דברים מהותיים שצריך לקחת בחשבון. הרבה תושבים פונים אלי וגם העירייה מחפשת פתרונות בעת הזו, אבל כולנו בעורף מאוחדים מאחורי צה"ל".