לאחר החיסולים, המבצעים - ולילה של מטחים כבדים גם לקריות ולעמק יזרעאל: הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס הערב (יום א') בהצהרה מבסיס חיל האוויר בתל נוף, כשמאחוריו מטוס F-15, להתחממות בגזרת הצפון. על חיסולו של ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, איברהים עקיל, ולצמרת הפיקוד ששהתה עמו בדאחייה בביירות, אמר: "היו להם תוכניות לכיבוש הגליל, הם אחראים להריגתם של אזרחים וחיילם לאורך שנים. אנו יודעים כמה החיסול מטלטל את חיזבאללה". גלנט בפיקוד הצפון: "השבוע האחרון היה הקשה ביותר בתולדות חיזבאללה".
הצהרת הרמטכ"ל הערב: "נחזיר את התושבים בביטחון לבתיהם"
(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד מפעילות חיל האוויר - והבסיס שממנו יצאה התקיפה בביירות
(צילום: דובר צה"ל )

4 צפייה בגלריה
הרצי הלוי על פעילות צה"ל בגזרה הצפונית
הרצי הלוי על פעילות צה"ל בגזרה הצפונית
הלוי, הערב. "חיזבאללה יקבל מכה ועוד מכה עד שיבין"
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
 יואב גלנט בפיקוד הצפון
 יואב גלנט בפיקוד הצפון
גלנט וגורדין בפיקוד צפון. על המסך: תמונת איברהים עקיל
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
לדבריו, הבכירים שהתכנסו בדאחייה, "תכננו איך להוציא לפועל את הפיגוע הבא, ייתכן שבזה הם התעסקו באותה פגישה ביום שישי אחר הצהריים - כיצד לחדור למדינת ישראל, לרצוח אזרחים ולחטוף חיילי צה"ל. אנחנו הקדמנו אותם". הוא הוסיף: "זה עובר דרך יכולות מאוד טובות של צה"ל, גם במודיעין וגם בהתקפה. הפגיעה של צה"ל בשרשרת הפיקוד של חיזבאללה היא מסר ברור לארגון הטרור. היא פוגעת בו קשה, והיא גם מסר למזרח התיכון כולו".
על הפגיעה ביחידת העילית של חיזבאללה: "זו לא הפגיעה המשמעותית הראשונה שלנו בכוח רדואן, כוח הפשיטה המיוחד של חיזבאללה. מתחילת המלחמה אנחנו תוקפים ומשמידים את היכולות והתשתיות של הכוח הזה בדרכים ובתחבולות שונות, יוזמים ופועלים בלי הפסקה. מתחילת המלחמה צה"ל פגע בחיזבאללה בשיטתיות – יום אחרי יום".
הלוי התייחס להסלמה במצב בגבול הצפון, ולהתגברות התקיפות בלבנון: "אנחנו מרחיקים את חיזבאללה מקו הגבול המאיים על אזרחי ישראל, אלה שגרים סמוך לגבול ורוצים לדעת שהוא לא יימצא שם יותר. חיסלנו למעלה מ-600 מחבלים, עשרות מהם מהצמרת הצבאית של חיזבאללה. המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל התקיפות שלנו ילכו ויתגברו.
"אנחנו נחזיר את התושבים בביטחון לבתיהם, ואם חיזבאללה עדיין לא הבין את זה גם אחרי השבועיים האחרונים, הוא יקבל עוד מכה ועוד מכה עד שיבין". לדבריו, "אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה מאוד, גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו מוכנים היטב לשלבים הבאים ומתכננים אותם בצורה איכותית לימים הבאים".
הוא הפנה מסר לתושבי הצפון: "אני זוכר היטב שקרוב לשנה אתם לא נמצאים בבתים שלכם. אני רוצה שתדעו, צה"ל עושה מסביב לשעון, עם כוחות רבים, בכדי להחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. אנחנו לא נתפשר על הביטחון שלכם, של המשפחות שלכם והילדים שלכם. אנחנו עושים את זה יד ביד עם ראשי הרשויות והמועצות, שמגלים בימים המורכבים האלה מנהיגות יוצאת דופן".
הרמטכ"ל ביקש מהתושבים בעורף "להמשיך לנהוג באחריות, כפי שעשיתם לאורך כל המלחמה, וכפי שעשו רבים היום בבוקר בצפון במטחים שנורו". לדבריו, "אנחנו נלחמים בחזיתות רבות, והאויבים שלנו ינסו לאתגר אותנו. אני יודע שזה לא פשוט, אבל התנהלות נכונה שלכם תמנע הישגים לאויב".
הלוי הדגיש כי השבת החטופים היא משימה דחופה, גם כשצה"ל נלחם בצפון. "אנחנו לא מפסיקים לפעול למימוש המטרה החשובה והדחופה הזו, וכמובן, השבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון". לשאלת ynet האם הלחץ הצבאי מסכן את החטופים, וברקע אמירות נתניהו בוועדת החוץ והביטחון כי כמחצית מ-101 החטופים שמוחזקים בשבי עדיין בחיים, השיב: "השבת החטופים כולם היא מטרת מלחמה, וצריך לעשות אותה מהר, כי שעון החטופים סופר בקצב מהיר יותר. לכן, אנחנו פועלים לשם כך גם בנחישות וגם בדיוק רב".
דבריו של יואב גלנט בפיקוד הצפון
(צילום: אלעד מלכה)

4 צפייה בגלריה
 יואב גלנט בפיקוד הצפון
 יואב גלנט בפיקוד הצפון
גלנט בפיקוד הצפון, היום. "המטרה - החזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון"
(צילום: אלעד מלכה)

גלנט: "השבוע האחרון - הקשה בתולדות חיזבאללה"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון, יחד עם האלוף אורי גורדין, ואמר: "הגעתי היום לפיקוד הצפון כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעולה המשמעותית, המדויקת והאיכותית שצה"ל מנהל כנגד ארגון החיזבאללה. השבוע האחרון היה השבוע הקשה ביותר בתולדותיו של חיזבאללה, ובמיוחד ביממה האחרונה".
לדבריו, "הפעולה של צה"ל בדאחייה רבת משמעות, רבת חשיבות ורבת עוצמה. יש לנו מטרה - להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון וכדי לעשות את זה ננקוט בכל האמצעים הנדרשים. רצף הפעולות משרת את המטרה ואנחנו נמשיך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לממש את המטרות שלנו כפי שהחליטה ממשלת ישראל וכפי שראוי לעשות כלפי האזרחים שלנו בצפון".
הרצוג על הבכירים שחוסלו: "התכנסו שם כדי לתכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר"
(צילום: Sky News)

4 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי
הלוי וגלנט בהערכת מצב, היום
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מוקדם יותר נשיא המדינה יצחק הרצוג אישר בריאיון ל"סקיי ניוז" כי עקיל והבכירים הנוספים מכוח רדואן שחוסלו בדאחייה, "התכנסו שם כדי לתכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר". הפרטים על כך הופיעו הבוקר בטורו של רונן ברגמן.
בריאיון אמר הרצוג כי "כל המנהיגים שחוסלו ביום שישי בתקיפה הישראלית נפגשו יחד כדי לצאת לאותה מתקפה נוראית ומחרידה שבוצעה ב-7 באוקטובר על-ידי חמאס, מתקפה בה שרפו ושחטו אזרחים, אנסו את נשיהם, חטפו אזרחים זקנים, צעירים ותינוקות בני יומם לעזה - זו בדיוק אותה תוכנית שהם תכננו במשך שנים כחלק מהתוכניות של אימפריית הרשע באיראן".
הלילה חיל האוויר תקף עשרות מטרות בדרום לבנון בכמה מרחבים, בהן משגרים ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. זה קרה לאחר המטחים של חיזבאללה לעמק יזרעאל ולקריות, שגרמו נזקים כבדים בקריית ביאליק, במורשת שבמשגב ובבית שערים.
בסך הכול, שוגרו מהלילה 150 רקטות, כטב"מים וטילי שיוט לשטח ישראל. רובם הגדול יורטו. בסביבות השעה 12:00 נשמע רצף אזעקות בקריית שמונה ובאצבע הגליל, בעקבות חשד לחדירת כלי טיס.
תיעוד היירוטים, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון שבו התייחס לאירועים בצפון: "בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין את המסר. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון".
אתמול, בשל המצב, מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות בגזרתו. במסגרת הפגישה התקיים שיח שבו הוצגו עיקרי הערכת המצב עד כה ותהליכי ההיערכות לקראת הרחבת הלחימה בגזרה. גורדין אמר לראשי הרשויות כי "פגענו משמעותית בחיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה. אנחנו בנקודה של שינוי".
במקביל, בימים האחרונים מפקדים בפיקוד הצפון קיימו שיח ודיונים אודות תמונת המצב העדכנית יחד עם ראשי הרשויות, הרבש"צים וחברי כיתות הכוננות ביישובי הצפון. בנוסף, בוצעו אימונים מקיפים ביישובי קו המגע תוך העלאת המוכנות של כיתות הכוננות אשר פועלים בשיתוף פעולה עם צה"ל ומהווים חלק בלתי נפרד משמירה על ביטחון היישובים.