3 צפייה בגלריה
  הארגונים שבמחלוקת
  הארגונים שבמחלוקת
הארגונים שבמחלוקת
תשע מדינות אירופיות הודיעו שהן דוחות את ההחלטה הישראלית מהשנה שעברה, לפיה שישה ארגוני חברה אזרחית פלסטינית יוגדרו ארגוני טרור - ויחדשו את התמיכה הכספית באותם ארגונים. החלטתן נמסרה ערב הגעתו לארץ של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ולאחר שבשנה שעברה טענו האמריקנים תחילה כי לא עודכנו על כך מראש.
אותן תשע מדינות - בלגיה, דנמרק, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, ספרד ושבדיה - הודיעו שישראל לא הציגה בפניהן מידע המגבה את טענתה שמדובר בארגוני טרור. בהצהרה משותפת הדגישו המדינות כי "יש להתייחס תמיד ברצינות מרבית להאשמות בטרור או בקשרים לקבוצות טרור. לפיכך היה צורך להעריך את ההגדרה בקפידה ובהרחבה".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ עם רונן בר
בני גנץ עם רונן בר
שר הביטחון בני גנץ וראש שב"כ רונן בר. קיבלו את ההחלטה בשנה שעברה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
עם זאת, כתבו, "לא התקבל מידע מהותי מישראל שיצדיק בחינה מחודשת של מדיניותנו כלפי ששת הארגונים הפלסטיניים על בסיס ההחלטה הישראלית להגדיר את הארגונים הלא ממשלתיים הללו כ'ארגוני טרור'. אם יוצגו בפנינו ראיות אחרות נפעל בהתאם. בהיעדר ראיות כאלה, נמשיך בשיתוף הפעולה ובתמיכה החזקה בחברה האזרחית" בגדה המערבית ובעזה, חברה אזרחית חופשית וחזקה היא הכרחית לקידום ערכים דמוקרטיים ולפתרון שתי המדינות".
הארגונים, שמשויכים לפי ישראל לארגון הטרור החזית העממית, הם ועדת הנשים, המוסד המשפטי "א-דמיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC). "ארגונים אלה פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור", אמרו לפני שנה במשרד הביטחון.
3 צפייה בגלריה
תומכי החזית העממית בשכם
תומכי החזית העממית בשכם
תומכי החזית העממית בשכם
(צילום: EPA)
"הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילי חזית עממית רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור", הוסיפו. "גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם".
פרופסור ג'ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor, מסר בתגובה להודעת המדינות: "כשממשלות אירופה טוענות לחוסר בראיות על כך שקבלני המשנה שלהן קשורים לטרור, הן מתעלמות במכוון מחומרים גלויים שהוצגו להן ולציבור במשך שנים. האירופים עוצמים עיניים ובמו ידיהם גורמים לניצול חמור של כסף שנועד להגיע לסיוע הומניטרי וזכויות אדם. מכון המחקר NGO Monitor ימשיך לחקור ולפרסם את הקשרים בין ארגון הטרור החזית העממית ורשת הארגונים במימון אירופי".