פרטים חדשים על המבצע יוצא הדופן בסוריה: גורמים אמריקניים ומערביים אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל ביצעה פשיטת קומנדו בסוריה שבה הושמד מתקן לייצור טילים של חיזבאללה. לדבריהם, כמה בני אדם נהרגו בזירת הפשיטה במסיאף שבמחוז חמה, בלילה שבין ראשון לשני. על הכתבה חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות", רונן ברגמן.
הגורמים אמרו כי המבצע כלל פשיטה של כוחות מיוחדים ישראליים, שהשתלשלו בחבלים ממסוקים וככל הנראה אספו חומרים מאתר הטילים. הם אמרו כי הוחלט להשתמש בכוחות קרקעיים במתקפה עקב מורכבות הפעולה וכדי להשיג מידע מאתר הנשק הסודי, וציינו כי לא היו נפגעים ישראלים במבצע. בכתבה אחרת ב"אקסיוס" נכתב שיחידת שלדג היא שביצעה את הפעולה.
התקיפות בסוריה, בתחילת השבוע

2 צפייה בגלריה
מסיאף
מסיאף
מסיאף, אחרי הפשיטה
(צילום: LOUAI BESHARA/AFP)
לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", ישראל עדכנה בכירים אמריקניים לפני המתקפה והפשיטה - שכללה מתקפות אוויריות של האתר ליד מסיאף שבדרום מערב סוריה. ביום ראשון, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, גנרל מייקל קורילה, ביקר בפיקוד צפון, שם הוצגו לו התוכנית המבצעיות של צה"ל ללבנון.
מומחים עצמאיים, גורמים ישראלים וגורמים בממשל האמריקני תיארו את המתקן שבו נערכה הפשיטה בסוריה כמרכז למחקר ופיתוח נשק, שמסתייע באיראן. נשק כימי וביולוגי פותח שם, ופוטנציאלית גם נשק גרעיני, ובטילים עושה שימוש חיזבאללה.
הגורמים אמרו כי אף שכאמור בעבר קושר המתקן לפיתוח נשק כימי, בשנים האחרונות לא נעשו בו פעולות שכאלה. אבל במתקן יוצרו כאמור טילים לחימוש מדויק עבור חיזבאללה, ומומחים בממשל האמריקני חוששים שהדבר יאפשר לארגון הטרור לפגוע במדויק יותר ביעדים בצפון ישראל.
2 צפייה בגלריה
מסיאף
מסיאף
הנזקים במסיאף, לאחר הפשיטה שיוחסה לצה"ל
(צילום: LOUAI BESHARA/AFP)
גורמים שתודרכו בנוגע למבצע אמרו כי מטרתה העיקרית של הפשיטה הקרקעית הייתה להשמיד את המתקן, דבר שלא ניתן לעשותו רק בתקיפה אווירית. מטרה חשובה נוספת, לדבריהם, הייתה לאסוף מידע על פיתוח הנשק של חיזבאללה.
בכתבה הובאו דברים שכתב על הפעולה צ'רלס ליסטר, מומחה למזרח התיכון. לדבריו, בסבב הראשון של התקיפות האוויריות הושמדו ארבע עמדות סוריות באזור מסיאף, כולל אתר הגנה אווירית. בסבב השני נפגע בניין במתחם שמקושר למנהרות תת-קרקעיות, ובשלישי מסוקים חצו לשטח הסורי והנחיתו כמה עשרות אנשי קומנדו ליד הבונקרים. לטענתו, בעת שאלו התקדמו בבונקרים, כטב"מים ישראלים תקפו כוחות של הצבא הסורי שהוזעקו לאזור.