מפעיל הסוכן: "בעקבותיו יבואו אחרים"
(צילום: אביהו שפירא, אסף חן)

בעקבות מעצרם של 78 סוחרי אמל"ח מהחברה הערבית אמר הבוקר (יום ה') מפעיל הסוכנים המשטרתי רב-נגד מאיר אדרי, שהיה מעורב במבצע "אושן", כי אפילו הוא עצמו לא ציפה לתוצאות בהיקף כזה. בראיון לאולפן ynet הוא הוסיף: "כשהתחלתי את ההפעלה ידעתי שארכוש כלי נשק, אבל לא בכמות הזו. ככל שהתקדמנו הופתעתי מהעוצמה ומהכמות".
הוא הוסיף כי "זה המבצע הגדול ביותר והיקר ביותר שהיה. מה שמיוחד בו היה ברכישת כלי נשק בכל הארץ, בשעות הבוקר והצהריים, כשהנשק חשוף. הייתה שאננות בכפרים לגבי סחר באמל"ח".
- היה קשה לחדור פנימה? "הסוכן הוא בעל נגישות. אלה אנשים שהוא מכיר מהעבר. זה לא היה קשה אבל כן מסוכן. כשמתעסקים בנשק יש חשדות. התקדמנו לאט לאט".
1 צפייה בגלריה
סקירה של הנשקים שנתפסו לאחר מבצע "אושן"
סקירה של הנשקים שנתפסו לאחר מבצע "אושן"
סקירה של הנשקים שנתפסו במבצע "אושן"
(צילום: לע"מ)
- מה עוד מצופה לנו? הרי סוגיית הנשק לא מסתיימת בתפיסה אחת. "זה לא נגמר. המשמעות של התפיסה היא שקודם כל הוצאנו כמות כלי נשק מהרחובות. הם נועדו לשמש לחיסולי חשבונות והפחדות. אני מאמין שהמבצע ישפיע על מי שמחזיק נשק בביתו וחושב לסחור בו. תהיה האטה. אנשים שלא נעצרו - ייעלמו מהמפה. כשירצו בעתיד לסחור הם יהיו יותר חשדנים. אני מקווה שהסוכן הזה יהווה פתח לעוד סוכנים רבים כי הוא עשה משהו טוב לחברה הערבית".
- הסוכן לא חושש? "לא. יש לו הגנה טובה. אני מאמין כשיראו בסוף שהוא מוגן ויש לו חיים טובים, אולי זה יעודד אחרים שאין מה לפחד".
- הייתה סכנה לחייו בנקודה כלשהי בהפעלה שלו? "לא. אבל כל נסיעה היא סכנה בפני עצמה. אני מזכיר לכם שעבדנו בשטחים ובמזרח ירושלים ובמקומות קשים - טייבה, קלנסוואה".
- המבצע הזה הוא פריצת דרך? "אני חושב שכן. הסוכן הזה יביא סוכנים אחרים. אנחנו במגמת עלייה ואני מקווה שבשנה הבאה תראיינו אותי במבצע יותר גדול".