בצה"ל התקבל אחר הצהריים (שבת) דיווח על פיגוע ירי בשומרון. לאחר מכן נמסר על אש שנפתחה לעבר כוח צה"ל, שבדק רכבים פלסטיניים ליד הכפר נבי אליאס בחטיבת אפרים.
בהודעת צה"ל נמסר שחייל נפצע קל מרסיסי זכוכית, לאחר שמחבלים התקרבו לעמדה במכונית. המחבלים פתחו באש לעבר החיילים, שהשיבו בירי לעברם. המחבלים ברחו, וצה"ל פתח במרדף אחריהם, פרס מחסומים באזור ופתח בסריקות. החייל הפצוע פונה לבית החולים.
2 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל בבידוק ליד שכם
חיילי צה"ל בבידוק ליד שכם
חיילי צה"ל בבידוק ליד שכם, ארכיון
(צילום: AP )
שלשום נרצח בפיגוע ירי בשומרון אלחנן קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים מהיישוב ענב. קליין, שחזר ממילואים, נרצח בפיגוע ליד הכפר בית ליד.
קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר. רכב המחבלים המשיך בנסיעה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים.
2 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בשומרון
חשד לפיגוע ירי בשומרון
בזירה שבה נרצח קליין
מאז תחילת המלחמה קיים חשש במערכת הביטחון מהתעצמות אירועי הטרור גם ברחבי יהודה ושומרון. ביום שלישי אירע ניסיון פיגוע ירי סמוך לשבי שומרון, שבו לא היו נפגעים. בסריקות נמצאו כלי נשק ורכב ששימש את היורה, שלמחרת הסגיר את עצמו בעקבות פעילות של צה"ל ושב"כ מול משפחתו. במקביל ללחימה בעזה, צה"ל מנהל מדי יום מבצעי מעצרים ופשיטות על קיני מחבלים ומוקשים ברחבי הגדה.
מנגד, פלסטינים רבים ביהודה ושומרון טוענים לעלייה דרסטית במספר מקרי החיכוך והאלימות של מתנחלים כלפיהם, במיוחד בימים אלו, בשיא עונת מסיק הזיתים.