ילדה ישראלית בת שש נעקצה אתמול (ראשון) על ידי מדוזה ארסית בחוף בקופנגן שבתאילנד, והוטסה במסוק במצב אנוש לבית חולים מקומי אחרי שלבה חדל לפעול. לפי הדיווחים הרופאים חיברו את הילדה למכונת הנשמה, והיא יצאה מכלל סכנה. מחוות הדעת הרפואית שהועברה הבוקר לרופא מטעם חברת הביטוח של המשפחה, עולה שהילדה מתחילה להתאושש.
2 צפייה בגלריה
מדוזה קובייתית צרעת הים
מדוזה קובייתית צרעת הים
מדוזה קובייתית, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי הדיווחים הילדה נעקצה על ידי מדוזה קובייתית, או בשמה הנוסף "צרעת הים", שנחשבת לאחת הקטלניות ביותר בעולם. היא נפוצה מאוד בחופים בתאילנד בין יולי לאוקטובר. זרועותיה של המדוזה הארסית עשויות להגיע לאורך של שניים עד חמישה מטרים, וכל זרוע מכילה עד כחצי מיליון מחטים זעירות שמכילות ארס. הארס שלה מגיע מיד ללב ועלול לגרום לפגיעה קטלנית.
הקונסול הישראלי בבנגקוק, אלי סנה, אמר כי "מדובר בנס ממש, אלמלא היו מתחילים לטפל בילדה מיד מהרגע שנעקצה, המצב היה טרגי". סנה קיבל את הפרטים על עקיצת הילדה והפעיל בערב החג את הנציגות הישראלית, יצר קשר עם המשפחה וחברות הביטוח וטיפל בפינוי הילדה לבית חולים מותאם מחוץ לאי. "אנו ממש שמחים שהאירוע הסתיים כפי שהיא הסתיים, אנחנו ממשיכים בליווי המשפחה ולסייע בכל מה שניתן", אמר.
2 צפייה בגלריה
חוף ים האד רין קופנגן תאילנד
חוף ים האד רין קופנגן תאילנד
חוף ים בקופנגן, ארכיון
(צילום: shutterstock)
ממשרד החוץ נמסר בצהריים: "הנושא מוכר ומטופל, הקונסול בתאילנד נמצא בקשר עם המשפחה ומחלקת ישראלים בחו"ל עומדת בקשר רציף עם חברת הביטוח". נבחנת כעת הטסת הילדה לבית חולים בבנגקוק ואולי בהמשך גם לישראל, אם מצבה יאפשר זאת.
גם בשנה שעברה נעקץ ילד ישראלי על ידי אותה מדוזה, ואז זה נגמר באסון: לי-ים לוי בן ה-9 מת באוגוסט אשתקד בעקבות עקיצת מדוזה שאירעה אף היא בחוף בקופנגן. אביו, שמתגורר שם זה כמה שנים, החליט אז שלא להביאו לקבורה בישראל. מותו של הילד הכה אז בתדהמה את הקהילה הישראלית הקטנה באי, שמונה כ-300 בני אדם.