3 צפייה בגלריה
דודי ורחל אשכנזי
דודי ורחל אשכנזי
דודי ורחל אשכנזי
דודי אשכנזי, בן 52 מבת חפר, שמאי רכב במקצועו, נעצר אתמול בנמל התעופה מיד עם נחיתתו באי קוס שביוון, בעת שעשה דרכו עם רעייתו רחל לחופשה זוגית באי היווני. עורכות דינו של אשכנזי מסרו היום (חמישי) כי מחר ייפגשו עם התובע היווני באי רודוס כדי להבין את ההליך מול אשכנזי, שצפוי להתייצב בעוד שלושה ימים בפני שופט מקומי. לאשתו נאמר כי העבירות המיוחסות לו הן "עבירות סמים".
רחל שחזרה היום בקול חנוק מדמעות את השיחה עם בעלה, לאחר שנתנו לה להיפגש איתו אתמול למספר דקות בתא המעצר בקוס. "הוא אמר לי 'תעשי הכל להוציא אותי מפה, אני חייב שתהיי חזקה כדי להוציא אותי מפה'", סיפרה.
3 צפייה בגלריה
האי קוס יוון
האי קוס יוון
האי קוס ביוון
(צילום: shutterstock)
רחל סיפרה שהיוונים טוענים שדודי דרוש לחקירה בפרו מ-2007. "הוא היה שם בטיול לפני 15 שנים אבל מעולם לא היה מעורב במשהו אסור, זאת טעות ענקית. אני מקווה שמדינת ישראל תציל את דודי, האדם הכי ישר ונקי עלי אדמות, שעכשיו הוא מרוסק נפשית ופיזית. נסענו לחופש במלון ופתאום בית מעצר ואינטרפול".
לדברי רחל, דודי טייל בפרו לפני 15 שנים כחודשיים-שלושה, "אבל מעולם לא היה לו קשר לפלילים ומאז גם נסענו המון לחו"ל ומעולם לא נעצרנו בשדה תעופה. זה מוזר כל מה שקורה. השוטרים בנמל התעופה שבו נחתנו בקוס אמרו לדודי שיש לו אזרחות כפולה גם של ישראל וגם של אזרבייג'ן ושהוא היה שם - אבל דודי מעולם לא היה שם".
רחל סיפרה על החופשה הרומנטית שהפכה לסיוט. "דודי קנה לנו חופשה זוגית, אחרי שנתיים וחצי שלא יצאנו מהארץ, וסגר לנו מלון מפואר", אמרה. "נחתנו אתמול בשעה 11:00 בנמל התעופה בקוס. בביקורת הדרכונים פתאום עצרו את דודי והשוטר שם הסתכל עליו, קרא לעוד שוטרים והם בדקו במחשב. התחלתי להילחץ ולא הבנתי מה קורה".
אז סיפרה כי השוטרים לקחו את דודי לחדר צדדי. "אנחנו שואלים מה הבעיה והם לא יודעים לענות ואומרים שמחכים לאינטרפול, לא הבנו מה הקשר שלנו לאינטרפול. השוטרים שם שאלו את דודי האם היה ביוון, סיפרנו שכן, היינו ברודוס ובכרתים. השוטר שאל את דודי אם היה בפרו, והוא ענה שכן, לפני 15 שנים. השוטר שאל אם הוא היה עצור שם ודודי ענה שלא, מה פתאום. כעבור זמן שוטר, שהיה ממש חמוד, הראה לדודי שיש לו שתי אזרחויות: ישראלית ונוספת של אזרבייג'ן".
השעות חלפו ובשעת ערב השוטרים בקוס הודיעו לדודי שהוא נשאר ללילה, הכניסו אותו לתא מעצר לקחו לו את הטלפון. רחל נאלצה להגיע לבד למלון אולם לא הצליחה לעצום עין, הגיעה אתמול בערב לפגוש את בעלה וקיבלה מספר דקות לראות אותו. "הוא שבור לרסיסים, הוא מפורק, הוא מבקש ממני להוציא אותו. הוא נשבע שמעולם לא עשה משהו אסור לא בפרו ולא בשום מקום אחר". לדברי רחל, "בעלי דודי אדם ישר, ולצערי השעות חולפות ואנחנו בתוך הסרט הרע הזה".
3 צפייה בגלריה
עו"ד סאני שייקיס ועו"ד ולרי נחמיאס
עו"ד סאני שייקיס ועו"ד ולרי נחמיאס
עו"ד סאני שייקיס ועו"ד ולרי נחמיאס
(צילום: פלג אלקלעי)
רחל מספרת שחמשת הילדים המשותפים שלהם שבארץ, מאוד מודאגים ומנסים לסייע מישראל. בני המשפחה שכרו עורכות דין שטסו לרודוס, לשם אמור להגיע דודי לדיון בבית המשפט.
"הוא היה צריך להגיע היום לבית משפט ברודוס. אין לנו מושג מה רוצים מבעלי. איזו טעות ענקית, רק רצינו לצאת לחופשה לנוח ואנחנו בתוך הגיהינום". לדבריה השוטרים בקוס היו אמורים להעלות את דודי על מעבורת ולהפליג איתו לרודוס.
בקול חנוק הוסיפה: "בעלי מרוסק נפשית באופן מפחיד וזה מה ששובר אותי, שהוא נמצא בחור ולא יודעים כלום. אמרתי לדודי 'תישבע לי שתהיה חזק'. אין סיכוי שהוא קשור לפלילים בפרו עוד מלפני 15 שנים. משייכים לו משהו שלא קשור אליו".
לדברי רחל נציגי משרד החוץ באי יצרו איתם קשר וממתינים לראות מה קורה. בנוסף בני המשפחה וחברים בארץ פנו למשרד החוץ וישירות לשר החוץ יאיר לפיד וביקשו: "תציל את דודי, מדובר בטעות".
עו"ד סאני שייקיס ועו"ד ולרי נחמיאס, שבני המשפחה שכרו והגיעו הבוקר לרודוס, מסרו: "מרשנו אדם נורמטיבי, איש משפחה, אזרח ישראלי ללא עבר פלילי וללא שום נגיעה לחשדות המופנים כלפיו. יצא לחופשה תמימה עם אשתו, נעצר ומוחזק ע"י הרשויות ביוון על לא עוול בכפו. ללא ספק מדובר בטעות איומה וייתכן אף בגניבת זהות על ידי אחר. הלקוח שלי ומשפחתו המומים וכואבים ומבקשים את התערבות הגורמים בישראל במהרה. גורם הזמן הוא קריטי וצריך לפעול מיד". עו"ד מרדכי ציבין המתמחה בתיקי אינטרפול וצווי מעצר בינלאומיים מצטרף לצוות ההגנה ויסייע בתיק כיועץ - ועושה זאת בהתנדבות.