3 צפייה בגלריה
שלמה פילבר בנימין נתניהו
שלמה פילבר בנימין נתניהו
נתניהו ופילבר
(צילום: מוטי קימחי, אלכס קולומויסקי)
לקראת העדות הדרמטית: אם לא יהיו עוד דחיות במשפט נתניהו, ייתכן שכבר בשבוע הבא יעיד שלמה (מומו) פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והפך לעד המדינה בתיק 4000 (בזק-וואלה).
פילבר היה איש אמונו של נתניהו, והוא אמור להעיד בעניין שעד כה עסקו בו רק על קצה המזלג במשפט - הצד הרגולטורי בעסקת השוחד לכאורה בין נתניהו לאיש העסקים שאול אלוביץ'. פילבר צפוי להתמקד בתיק 4000, אך גם להעיד על כמה סוגיות בתיק 1000 (תיק המתנות). עד כה העידו בתיק 4000 שורת עדים, החשובים בהם מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, עד המדינה ניר חפץ ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר.
3 צפייה בגלריה
דנה נויפלד
דנה נויפלד
אלוביץ' בבית המשפט, שלשום
(צילום: גלעד מורג)
עבור הפרקליטות מדובר בעדות משמעותית. התביעה טוענת שזמן קצר לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה"תן וקח" שלכאורה התקיימו בין נתניהו לאלוביץ', הנחה נתניהו את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ', ויאשר עבורו את עסקת בזק יס - שהניבה לאלוביץ' סכומי עתק. פילבר קידם את העסקה, שלבסוף אושרה. לכן, גם היכולת של הפרקליטות לבסס את קשרי ה"תן וקח" תלויה לא מעט בעדותו. ההגנה דוחה בכל תוקף את ההאשמה כי התקיימו יחסי שוחד בין נתניהו לאלוביץ', והיא צפויה לנסות להפריך את הטענות.
פילבר יעלה להעיד בתום עדותה של עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת, שמעידה בשבועות האחרונים. נויפלד נחקרה בדיונים האחרונים חקירה נגדית בידי עו"ד ז'ק חן, סנגורו של אלוביץ'. היא צפויה להיחקר גם על ידי סנגורי נתניהו בשבוע הבא.
3 צפייה בגלריה
ז'ק חן
ז'ק חן
סנגורו של אלוביץ עו"ד ז'ק חן. טוען כי גורמי המקצוע לא הסתייגו מאישור העסקה
(צילום: גלעד מורג)
נויפלד העידה על שורת אירועים רגולטוריים בעת שהייתה במשרד התקשורת, כולל עסקת בזק-יס, שבלב תיק 4000. בחקירה הנגדית טען עו"ד חן כי גורמי המקצוע במשרד התקשורת למעשה לא הסתייגו מאישור העסקה ולא התנו את אישורה בתנאים נוספים, בניגוד לטענה בכתב האישום.
בתיק 4000 - "פרשת בזק-וואלה" - מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. הפרקליטות טוענת כי נתניהו קיבל שוחד מבעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', שהחזיק גם באתר "וואלה", בדמות השפעה על הסיקור שלו ושל בני משפחתו באתר - ובתמורה קידם לכאורה עניינים רגולטוריים שהיו חשובים לעסקיו של אלוביץ'.