מורה לערבית בבית ספר יסודי בגני תקווה שהשתתפה בצעדה לציון יום הנכבה הושעתה מעבודתה בעקבות תלונות של הורים, וכן של ארגון "בצלמו". מנכ"ל הארגון, שי גליק, אף כתב לשר החינוך יואב קיש בדרישה לפטר את המורה.
גליק ציין במכתבו לשר קיש כי הגיעו אליו פניות רבות מהורים ותלמידים על כך שהמורה "השתתפה והצטלמה באירוע הסתה המבכה את קום המדינה". הוא כתב: "מורה איננו רובוט, אלא מקנה ערכים. אין חולק כי אותה מורה פוגעת בערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינת היהודים, פוגעת קשות בזכר הנופלים בהקמת המדינה ובכלל אזרחי ישראל. מדובר בתהלוכה שבה מונפים דגלי פלסטין, שהם דגלי טרור לכל דבר ועניין. אין שום מקום למורה זו לחזור למערכת החינוך, והיא מוזמנת לעבור לעזה". גליק הוסיף כי "נדגיש ונאמר שהחוק בהחלט קובע שמורה הוא אדם שאמור להוות דמות חינוכית, ואין חולק שמי שמנופף דגל טרור הוא דמות חינוכית אולי בעזה, לא בבית ספרנו".
1 צפייה בגלריה
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
אירוע לציון יום הנכבה בת"א. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
מנגד, עמותת "יוזמות אברהם" מתחה ביקורת על השעיית המורה, וקראה להחזיר אותה לעבודתה: "הקמת מדינת ישראל, שאותה מציינים ביום העצמאות, לוותה בטרגדיה של בריחה, גירוש ונישול מאות אלפי פלסטינים מיישוביהם, שרובם נותרו מחוץ לגבולות המדינה ומיעוטם היו לעקורים שנשארו בישראל. ציון הטרגדיה הזו לגיטימי וחשוב. בחברה המשותפת ראוי שיהודים וערבים ילמדו ויכירו את ההיסטוריה כפי שהיא נראית בעיני האחר. יוזמות אברהם קוראת למשרד החינוך להחזיר לאלתר את המורה שהושעתה באופן לא חוקי לעבודתה בבית הספר. בשלב זה נדרשת עבודה מהירה ואמיצה כדי לבלום את ההסלמה בגזענות ושנאה במערכת החינוך - יש לשלב בדחיפות תוכנית לימודים לשותפות, בצל המלחמה".
ממחוז מרכז של משרד החינוך נמסר כי "המשרד רואה את האירוע בחומרה רבה. התנהלות המורה מנוגדת לכללי האתיקה המקצועית המצופים מאיש חינוך. בשלב זה, המורה לא תחזור ללמד בבית הספר עד לסיום הליך הבירור שמתקיים במסגרת המשפטית של המשרד".