חרף ההכחשות מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכוונה להגיע להפסקת אש מול חיזבאללה, בצד הימני של המפה הפוליטית עדיין דרוכים לקראת ההתפתחויות וסבורים שהסדר בצפון עדיין עומד על הפרק. מוקדם יותר היום (חמישי) פנה יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, לנתניהו ודרש להוסיף את החטופים שבידי חמאס בעזה לכל עסקה עם חיזבאללה, ולא להסכים לנצור אש בשום תרחיש אחר.
"כבר בתחילת המלחמה, קשר חיזבאללה את גורלו לזה של חמאס", צוין במכתב שהעביר לו אדלשטיין. "קשר זה אינו יכול להיות תקף רק מצידם, אלא מחויבים אנו להשית על חיזבאללה את רצונו שלו הוא".
1 צפייה בגלריה
נתניהו ואדלשטיין. "תנאי בסיס"
נתניהו ואדלשטיין. "תנאי בסיס"
נתניהו ואדלשטיין. "תנאי בסיס"
(צילום: יואב דודקביץ', AFP)
הוא הוסיף כי "עוד בטרם הצעה כזו תונח באופן רשמי לפתחה של ישראל, אחזור ואדגיש כי השבת כל חטופינו מידי אחיו הקטן של חיזבאללה - חמאס - מוכרחה להיות אחד מתנאי הבסיס להסכם הפסקת אש מולו. זאת לצד השבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם תוך השגת כלל יעדי המלחמה".
אדלשטיין, שנחשף לאחרונה לחומרי מודיעין הקשורים למתרחש בלבנון, ציין: "לאור המידע המצוי ברשותי מתוקף תפקידי כיו"ר ועדת החוץ והביטחון על אודות ההישגים המשמעותיים בגזרה הצפונית, בדגש על לבנון וחיזבאללה, תהיה זו טעות לא להמשיך ולהעמיק אותם.
"רק לאחר מימוש היכולת המבצעית מול חיזבאללה ניתן יהיה להתפנות לדיונים על הסכמי הפסקת אש. כהנהגת המדינה ותושביה עלינו לזכור כי תושבי הצפון המפונים מבתיהם מזה שנה שלמה לא ישובו על סמך נייר ובו חתימה ריקה מתוכן של נסראללה". לדבריו הם יעשו זאת רק אחרי הסכם שיכלול ערובות אמיתיות לשלומם ולביטחונם.
במפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית ממשיכים להעביר מסרים לנתניהו ולפיהם אין בכוונתם לקבל הפסקת אש. מוקדם יותר הודיע איתמר בן גביר כי הפסקת אש זמנית תביא לכך שמפלגתו לא תהיה מחויבת לקואליציה, ואילו הפסקת אש קבועה תוביל להתפטרות מהממשלה.