מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה גינה הערב (שני) את ניסיונות ההתקרבות בין מדינות מוסלמיות לישראל ואמר כי "המוסלמים חייבים לשאת באחריות למה שקורה לעם הפלסטיני ולמסגד אל-אקצא". נסראללה אמר את הדברים בפסטיבל המרכזי של חיזבאללה לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד, במתחם אל-שוהדא בדאחייה בביירות.
"הציונים חייבים לשמוע את קולו של העולם האיסלאמי לגבי המסגד של המוסלמים", אמר נסראללה על רקע המשא ומתן לנורמליזציה בין סעודיה לישראל. "במקום לשמוע את הקול הזה אנחנו מוצאים יותר נכונות לנורמליזציה".
נסראללה הוסיף כי "יש לגנות כל מדינה שעלולה לחתום על הסכם נורמליזציה ולהוקיע את התנהגותה". לדבריו, הסכם כזה עם ישראל מסוכן, ומשמעותו "תקיפת מסגד אל-אקצא, הפקרת פלסטין וחיזוק האויב".
גם נשיא איראן איברהים ראיסי גינה אתמול את ניסיונות ההתקרבות בין מדינות מוסלמיות לישראל. "הנורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני היא מעשה ריאקציוני ורגרסיבי עבור כל ממשלה בעולם המוסלמי", הכריז ראיסי בוועידה בטהרן שהוקדשה ל"אחדות המוסלמים". "הפתרון לאויב אינו פשרה וכניעה, אלא התנגדות", הוסיף הנשיא האיראני, מבלי לנקוב בשמה של מדינה כלשהי.
2 צפייה בגלריה
מוחמד בן סלמאן
מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
(צילום: רויטרס)
בשבוע שעבר דווח כי סעודיה נחושה להשיג הסכם צבאי שיחייב את ארה"ב להגן על הממלכה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל. שלושה גורמים אזוריים שבקיאים בפרטי המגעים אמרו כי בתמורה לכך, סעודיה לא תכשיל את העסקה גם אם ישראל לא תציע ויתורים גדולים לפלסטינים.
הגורמים הוסיפו כי הפלסטינים יכולים לזכות בוויתורים מישראל - אך בוודאי שלא במדינה, וסעודיה לא תחכה להם. "הנורמליזציה תהיה בין ישראל לסעודיה - ואם הפלסטינים יתנגדו הממלכה תמשיך בדרכה", אמר אחד הגורמים לרויטרס. "סעודיה תומכת בתוכנית שלום לפלסטינים, אבל הפעם היא רצתה משהו עבורה ולא רק עבורם".