בילאל זנגריה, צעיר בן 23 מטובא זנגריה שבגליל המזרחי, נדרס הערב (ראשון) למוות ביישוב במהלך קטטה שפרצה במקום. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח ובודקת את הרקע והנסיבות למקרה.
זירת הרצח בטובא זנגריה

הדיווח במוקד מד"א התקבל בשעה 21:14. צוות שהגיע למקום פינה את הצעיר לבית החולים זיו בצפת במצב אנוש עם חבלה רב-מערכתית, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו. מניין קורבנות הרצח בחברה הערבית מתחילת השנה עומד על 120 בני אדם. במועד המקביל בשנה שעברה היו 115 נרצחים.
במאי אשתקד, סייר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביישוב שבצפון, והבטיח לעשות "טיפול שורש נגד הפרוטקשן, העבריינים ומשפחות הפשע". מאז הביקור - ארבעה בני אדם נרצחו ביישוב. באותו סיור השר קיים סדרת פגישות עם ראשי הרשויות והמועצות בגליל העליון, ובעלי עסקים שחווים טרור מגובי דמי חסות.
"אנחנו חסרי אונים לחלוטין בגלל שלוש משפחות שמובילות את הפשיעה כאן ומאבדים את התעשייה שנוטשת את האזור בשל הפרוטקשן", התריעו בפני בן גביר ראשי הרשויות.
1 צפייה בגלריה
בילאל זנגריה
בילאל זנגריה
בילאל זנגריה
בן גביר בביקור ביישוב אשתקד: "המשטרה עובדת, חייבים טיפול שורש"
(צילום: שמיר אלבז)

בן גביר התחייב אז, בצל העברת התקציב: "לפני זמן קצר העברנו תקציב תוספת של תשעה מיליארד שקלים למשטרה, לשב"ס ולכל גופי המשרד לביטחון לאומי. אני מאמין שהתקציב הזה יאפשר לנו להילחם מלחמת חורמה בפשע, בטרור, בפרוטקשן ובעבריינים האלימים". הוא טען אז כי סדרת חוקים שקידמה מפלגתו, ובהם "חוק הנשק" לתפיסת נשקים ללא צו חיפוש, ו"חוק הפרוטקשן", אמורים היו להביא להשלמת המהלך להתמודדות עם מערכת הפשיעה שהשתלטה על הגליל.