הג'יהאד האיסלאמי פרסם הערב (שני) סרטון טרור פסיכולוגי נוסף בניסיון להפעיל לחץ על ישראל. בסרטון מופיע אלעד קציר (47), שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. לבקשת משפחתו של קציר, ynet לא מפרסם את הסרטון. קציר כבר תועד בסרטון של הג'יהאד האיסלאמי ב-20 בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
אלעד קציר בשבי הג'יהאד האיסלאמי
אלעד קציר בשבי הג'יהאד האיסלאמי
מתוך הסרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי
הסרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי היום, ככל הנראה צולם בימים האחרונים. קציר נשמע בו מדבר על 5 בינואר, ומביע השתתפות בצערה של משפחת אדר, על מות תושב קיבוץ ניר עוז תמיר אדר, הנכד הבכור של יפה ששוחררה משבי חמאס. בקיבוץ ניר עוז הודיעו ביום שישי האחרון כי אדר נרצח ב-7 באוקטובר.
אלעד קציר נחטף מניר עוז, שם עבד בגידולי שדה וכמנהל ענף ההשקייה. הוא בנה של חנה (76), ששוחררה גם היא בעסקת החטופים ואושפזה אחרי השחרור במצב קשה.
2 צפייה בגלריה
אלעד קציר
אלעד קציר
אלעד קציר, בסרטון הקודם שפורסם
ככל הידוע, בימים אלה לא מתנהל מו"מ פורה לעסקה נוספת לשחרור חטופים. אמש אמר ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני כי חיסולו בביירות של סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס והבכיר ביותר בארגון הטרור שחוסל עד כה במלחמה, השפיע על מאמצי דוחא לנהל משא ומתן בין חמאס לישראל. למרות זאת, ציין כי קטאר ממשיכה לתווך בין הצדדים.
"אנחנו עוברים אתגרים במשא ומתן. זה משהו שמשפיע על התהליך, אבל אנחנו לא מוותרים. אנחנו ממשיכים בדיונים עם הצדדים ומנסים להגיע להסכמה להפסקת אש בעזה, להכנסת סיוע ולשחרור חטופים", אמר. הוא ציין: "אנו מצטערים שלמרות המאמצים המתקיימים במשך שלושה חודשים, המלחמה בעזה עדיין מסלימה. מה שקורה בעזה הוא מבחן לאנושיות שלנו, וחובה עלינו שהמראות האלה שרואים כל יום לא יהפכו לרגילים".
משפחות החטופים שחזרו מפגישות בקטאר: "צריך הפסקת אש"
(צילום: שמוליק דודפור )

"ההתמקדות כעת היא בהפסקת הלחימה ובהדגשה שעזה היא חלק מהאדמות הפלסטיניות הכבושות שצריכות להיות תחת שליטה פלסטינית. לא יהיה שלום באזור ללא הסדרה צודקת של הסוגייה הפלסטינית. היקף המלחמה באזור עלול להתרחב, אנחנו פועלים כדי למנוע זאת", הוסיף ראש ממשלת קטאר במסיבת עיתונאים לצד מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.
משפחות החטופים שחזרו מקטאר ופגשו את א-ת'אני מסרו אמש הצהרה בכיכר החטופים בתל אביב, ואמרו שהמסר שעבר אליהן היה שנדרשת הפסקת אש. "מסר אחד מרכזי שעבר אלינו בפגישות שקיימנו - הפסקת אש תאיץ את קידום המשא ומתן לשחרור כל החטופים", אמר דניאל ליפשיץ, שסבו עודד עדיין מוחזק בשבי חמאס וסבתו יוכבד שוחררה.