צה״ל ושב״כ אישרו הבוקר (יום חמישי) כי בתקיפה משותפת לפני כשלושה חודשים ברצועת עזה חוסל המחבל רוחי מושתהא, שהיה ראש שלטון חמאס ברצועת עזה. בנוסף אליו חוסלו סאמח אלסארג׳ שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, והמחבל סאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של חמאס.
סרטון של צה"ל נגד מושתהא, דצמבר
(מתוך טוויטר)

 רווחי מושתהא  ראש שלטון חמאס ברצועה חוסל

3 צפייה בגלריה
חוסל סאמח אלסארג׳
חוסל סאמח אלסארג׳
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
חוסל  סאמי עודה
חוסל  סאמי עודה
(צילום: דובר צה"ל)
לפי צה"ל ושב"כ, "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין ושב״כ, את המחבלים שהסתתרו במתחם תת-קרקעי מבוטן ומצויד בצפון רצועת עזה. המתחם איפשר שהיית בכירים ופיקוד ושליטה על הארגון לאורך זמן. המתחם נוהל על ידי בכירי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמתחם שהייה של צמרת שלטון החמאס ובראשם מושתהא".
המעקב והציד ארוך השנים אחרי מושתהא בוצע והובל על ידי חטיבות ההפעלה והמחקר, בשל חשיבותו לתפעול המנגנון השלטון המרכזי של חמאס ברצועה. חמאס לא פרסם דבר על חיסול שלושת הבכירים כדי לא לפגוע מוראלית בפעילי הארגון, כפי שעשה גם במקרה של מוחמד דף ושל חיסולים אחרים ברצועת עזה.
"רוחי מושתהא היה מוותיקי ארגון הטרור חמאס, והייתה לו השפעה ישירה על אופן הפעלת הכוח של הארגון", נמסר מצה"ל ושב"כ. "הוא היה מעורב בקבלת החלטות בעלות אופי צבאי תוך ששימש גם כאחראי השלטון ברצועת עזה, מחזיק תיק האסירים בלשכה המדינית של הארגון ולשעבר מחזיק משרד הכספים".
3 צפייה בגלריה
22 שנה בכלא הישראלי. מושתהא
22 שנה בכלא הישראלי. מושתהא
22 שנה בכלא הישראלי. מושתהא
אינפו אינפוגרפיקה בכירי חמאס שחוסלו
מושתהא ריצה עונש מאסר של 22 שנים בכלא הישראלי, לפני ששוחרר יחד עם סינוואר בעסקת שליט. בשנת 1988 התפוצץ מטען חבלה שהחזיק בידו, ובעקבות כך נאלצו לכרות כמה מאצבעותיו. אחרי פיצוץ המטען, וחודשים ספורים בלבד לאחר שהתחתן, הוא נעצר על ידי ישראל בגין מעורבות בחטיפת שני חיילי צה"ל.
לפי צה"ל ושב"כ, "מושתהא הקים יחד עם סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של החמאס, וריצה איתו עונש מאסר בכלא הישראלי. עד למלחמה היווה את הדמות הבכירה והמרכזית ביותר של הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה, ולאורך המלחמה הוביל את הפעילות השלטונית של חמאס בעת שעסק בפעילות טרור נגד ישראל. מושתהא היווה יד ימינו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר".
בנוסף, נמסר, "צה״ל ושב״כ ימשיכו לרדוף את כל המחבלים שלקחו חלק בשבעה באוקטובר, לפעול ולפגוע בכל כל מי שיאיים על אזרחי מדינת ישראל".
גם א-סראג' שחוסל לצד מושתהא נחשב לפי צה"ל למקורב מאוד לסינוואר. לפני שלוש שנים נחשף כי חמאס מפעיל באיסטנבול יחידת ביון וסייבר סודית, הפועלת ללא ידיעת השלטונות הטורקיים - ומי שעומד בראשה ומעביר עדכונים על פעולותיה לסינוואר הוא א-סראג'.
נציין כי בחודש נובמבר האחרון כבר התגאה צה"ל בחיסולו של מושתהא, אך בהמשך התברר כי שרד ורק נפצע. גורם מודיעיני בכיר אמר אז כי "רוחו הרעה ושבע הנשמות שלו גורמות לכולם להיות צנועים ופחות בטוחים בעצמם לפני שראו בעיניים, או דרך עדשות הזיק, את הגופה",
לאורך מלחמת "חרבות ברזל" הצליחה ישראל לשים ידה על רבים בצמרת חמאס, ובהם המנהיג איסמעיל הנייה, ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף, סגנו מרוואן עיסא, וגם סאלח אל-עארורי בלבנון. ואולם, המצוד אחר שניים מאדריכלי הטבח - יחיא סינוואר ואחיו מוחמד - נמשך. בנוסף אליהם, צה"ל טרם הגיע למח"ט רפיח מוחמד שבאנה, למח"ט עזה אז א-דין חדאד, ולבכיר הזרוע הצבאית ראאד סעד (שתוצאות תקיפתו ביוני לא ידועות).