ביתו של אבי אבורמד, תושב צפת, ספג אתמול (יום שישי) פגיעה ישירה, שעות אחרי שצה"ל תקף את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת מתחת לבניין מגורים בדאחייה בביירות, וחיסל את מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה. "החיים שלי ושל המשפחה שלי ניצלו בנס, אנחנו גרים בבית ללא ממ"ד וחברים הציעו לנו לבוא להתרענן בנתניה, נסענו לשבת – ופתאום קיבלנו טלפונים ותמונות שהבית שלנו נפגע", סיפר.
הבית שספג פגיעה ישירה בצפת, הבוקר

3 צפייה בגלריה
הריסות בית בצפת שנפגע פגיעה ישירה מרקטה שנורתה מלבנון
הריסות בית בצפת שנפגע פגיעה ישירה מרקטה שנורתה מלבנון
הבית שספג פגיעה ישירה בצפת, הבוקר
אבורמד תיאר את התחושות הקשות בקרב בני משפחתו לאחר שהבינו כי הבית נפגע, וכן את ההלם שחש כשראה את ממדי ההרס. "אשתי והבת שלי בטראומה ולא מפסיקות לבכות. אם היינו בבית, כולם היו מתים. קיבלנו את החיים בחזרה, זה נס גלוי מה שעברנו", ציין.
הוא הוסיף: "באתי היום מנתניה לצפת, כל הדרך תחת מטחי טילים, וחשכו עיניי. הבית נהרס כליל ונשרף לגמרי. עמדתי עם דמעות בעיניים, ולא האמנתי למראה עיניי – הבית שבניתי כל חיי נהרס לחלוטין. כפרה על הכול, העיקר שהמשפחה שלי בחיים. הטראומה גדולה, אך הנס גדול יותר. אני מקווה שידאגו לנו למגורים ולכל מה שצריך, אני לא רואה איך המשפחה שלי חוזרת במצב הזה".
3 צפייה בגלריה
נפילה בצפת
נפילה בצפת
הפגיעה בבית, אמש
ביום שלישי האחרון, טרם החיסול, סיפר ל-ynet ראש העיר צפת יוסי קקון: "היו אצלנו מעל 80 אזעקות, דריכות כל הזמן, התושבים שלי כבר שנה שלמה דרוכים ומחכים. למרות כל פערי המיגון ולמרות העצימות הגדולה של הימים האחרונים, יש בתושבים איזו תקווה שהנה סוף-סוף מטפלים בבעיה ואולי גם נגיע לפתרון שלה ובסוף תהיה פה שגרה חזרה".
בהתייחס לעובדה שלמחצית מתושבי צפת אין מיגון ראוי, אמר קקון: "זה משהו שאנחנו צועקים אותו כל בוקר וערב, מול כל נציג ממשלה וכל נציג צבא. לרוץ למיגון ב-30 שניות יש רק לחצי מהתושבים וזה פער מאוד גדול. עשיתי שיחות עם תושבים, יש תסכול גדול, פחד גדול, ואנחנו מנסים לתת פתרונות לכל מה שאפשר. הבאנו לפה עשרות מיגוניות בחצי השנה האחרונה, זה סוג של פלסטר קטן".
הוא ציין: "צפת, לצערי, גם בהחלטות ממשלה וגם במענקים כמעט לא כלולה במנדט של הפרויקטור בצפון. אני מקווה שהדבר הזה ישתנה בעקבות המצב, ויבינו שיש פה עיר גדולה, עיר שזקוקה לעזרה. כשזה מתחבר ביחד, זה באמת מביא את העניין לאיזו קריסה שמחייבת שמישהו יקום, יעשה מעשה ויבוא לעזור לנו פה בצפת".
קקון פנה אז במסר ישיר לממשלה: "למרות השנה הארוכה והמורכבת שעברנו, אנחנו מספיק חזקים כדי לחכות עוד קצת. התושבים שלי נותנים לכם את כל הזמן לגמור את האירוע ולהחזיר אותנו לשגרה. למרות כל העצימות הגדולה, אני קורא לממשלה לשלוח אלינו נציג שייתן את הדעת לדברים כדי שלא יהיה מאוחר מדי".