מחריפים את המאבק נגד הממשלה: כמה ימים אחרי שיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרש מממשלת החירום, ובכנסת קודם חוק הפטור מגיוס לחרדים, הודיע בצהריים (חמישי) מטה המאבק "חופשי בארצנו" על שורת פעולות נרחבות שיתקיימו מסוף השבוע ובמהלך השבוע הבא.
המחאה בקפלן במוצאי השבת שעברה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

במוצאי השבת מתוכננות להיערך הפגנות בכ-60 מוקדים ברחבי הארץ, המרכזית שבהן תהיה ברחוב קפלן בתל אביב. במטה המאבק מבטיחים כי המוחים יישארו בצומת עזריאלי לאורך כל הלילה.
ביום שני הבא יֵצאו שיירות של כלי רכב מכל רחבי הארץ לירושלים. בשעה 19:00 מתוכננת להיערך הפגנת ענק מול הכנסת, ולאחריה צעדה למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בבירה.
גם ביום שלישי מתכננות קבוצות המחאה פעולות בירושלים. בשעה 19:00 צפויה להיערך הפגנה נוספת מול משכן הכנסת. תחת הכותרת "די להפקרת הצפון", תיערך הפגנה נוספת מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה. שבוע המחאות יסתיים בהפגנת ענק ברחוב קפלן בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
פרשי המשטרה מתקדמים לכיוון איילון במחאות בקפלן, תל אביב
פרשי המשטרה מתקדמים לכיוון איילון במחאות בקפלן, תל אביב
מחאה בקפלן במוצאי השבת שעברה
(צילום: דן רבן)
ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", אמר: "מדינת ישראל נמצאת בשעה גורלית לעתידה וקואליציית החורבן ממשיכה לפעול בחוסר אחריות מוחלט, תוך שהם מפקירים את ביטחון המדינה לטובת שימור הקואליציה באמצעות קידום חוק ההשתמטות בעיצומה של מלחמת קיום רב-זירתית ובזמן שצה"ל משווע לכוח אדם נוסף. זו ממשלה שמקדשת את השרידות הפוליטית בכל מחיר".
שוורץ אמר עוד: "אני קורא לכל מי שחרד לגורל המדינה להצטרף אלינו להפגנות ולשורת אירועי המחאה ברחבי הארץ. הגיעה העת לומר לממשלה הזו: אתם לא ראויים יותר להוביל את העם הזה. אתם לא מסוגלים לקבל את ההחלטות הנכונות והאמיצות הנדרשות. איבדתם את הזכות המוסרית להוביל את המדינה. הגיע הזמן להחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות מיידיות".