מטה משפחות החטופים קרא היום (שני) לממשלה להאיץ את המו"מ לעסקה, לחזור מיד לשולחן המו"מ ולצאת לקהיר. "בסיוע המתווכות, המטה דורש להביא לחתימה על עסקת נתניהו. 120 חטופות וחטופים חייבים לחזור הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה. כל יום של גרירת רגליים בקידום המו"מ מסכן את חיי החטופים ואת יכולתנו להחזירם הביתה", קרא המטה.
הפגנות התלמידים ברחבי הארץ להחזרת החטופים
(צילום: טל גוטרמן, איתן סלונים, שב״פ, עפרי איתן, ישראל גבירצמן )

6 צפייה בגלריה
הפגנה וחסימת כביש בכפר הירוק
הפגנה וחסימת כביש בכפר הירוק
המפגינים בכפר הירוק
(צילום: איתן סלונים )
6 צפייה בגלריה
הפגנות של תלמידים ברחבי הארץ להחזרת החטופים - רחוב יהודה מכבי
הפגנות של תלמידים ברחבי הארץ להחזרת החטופים - רחוב יהודה מכבי
תל אביב
(צילום: ישראל גבירצמן )
6 צפייה בגלריה
הפגנות של תלמידים ברחבי הארץ להחזרת החטופים - תיכון אלון
הפגנות של תלמידים ברחבי הארץ להחזרת החטופים - תיכון אלון
תיכון אלון, רמת השרון
(צילום: עפרי איתן)
ימית אשכנזי ומיכאל לוי, קרוביהם של אור לוי ודורון שטיינברכר 
( צילום: ירון ברנר)
על רקע הקריאה הזו, תלמידי בתי ספר בשורת ערים ברחבי הארץ יצאו להפגין בקריאה לעסקה לשחרור חטופים. בכפר הירוק יצאו תלמידים למחלף בכביש 5 עם שלטים, דגלי ישראל ודגלים צהובים; מחוץ לתיכון תלמה ילין בגבעתיים הפגינו עשרות תלמידים שקראו "את כולם עכשיו" וגם בתיכון רופין בעמק חפר, עירוני ה' בחיפה, תיכון אלון ברמת השרון ובתיכון גולדה בנס ציונה נשמעו קריאות דומות.
מיכאל לוי, אחיו של אור לוי שנחטף לרצועת עזה, אמר ל-ynet כי "אנחנו יודעים שאור נחטף בחיים. ממשיכים את הקרב להחזיר אותו. אני מנסה לשמור על עצמי מהכותרות בחדשות על המשא ומתן. יש פה רוטינה כזאת ששומעים משהו ואז משהו אחר קורה".
כשנשאל אם הוא סומך על נבחרי הציבור, אמר לוי כי "האמת? אין לי ברירה. זה מה שיש לנו. אני משוכנע שהם יודעים שאין דבר חשוב מלהחזיר אותם".
(צילום: ירון ברנר)

יעל סבריגו, פעילה בתנועת צו 9 ואחיינית של ליאור רודאיף שגופתו מוחזקת ברצועה, התייחסה לסנקציות שהטיל ממשל ביידן על הארגון. לדבריה, "אנחנו לא נוהגים באלימות. אנחנו מכבדים את השוטרים ואת נהגי המשאיות. זה היה הלם. שריפת המשאיות (משאיות הסיוע, נ"כ) - אין לזה קשר אלינו". היא הוסיפה: "הפוגה הומניטרית? לחטופים יש הפוגה? מישהו בעולם הלך ודאג שלחטופים שלנו יהיה משהו הומניטרי? למה ההומניטרי הוא חד-צדדי".
במקביל, מתנגדי הממשלה שקוראים להתפטרותה ולבחירות בהקדם - בין השאר אחרי התפטרותו של בני גנץ מהממשלה, חסמו לזמן קצר את כביש 2 לדרום במחלף כפר שמריהו, ואת כביש 16 בחיבור לכביש 1 - לכיוון ירושלים.
בכביש 4 באזור עמק חפר חסמו לזמן קצר מפגינות את התנועה, בקריאה לגיוס שוויוני לצבא. "שירות שווה לכולם/ן", נכתב בשלטים שהניפו המפגינות, לצד מפגינים נגד הממשלה שנשאו שלטים "די לחורבן".
כביש 2 נחסם
( אביב אטלס, רמה עינב)

6 צפייה בגלריה
פקק בכביש 2 במחלף כפר שמריהו בעקבות הפגנות
פקק בכביש 2 במחלף כפר שמריהו בעקבות הפגנות
הפקק בכפר שמריהו, בכביש 2
(צילום: אביב אטלס)
6 צפייה בגלריה
פקק בכביש 2 בעקבות הפגנות
פקק בכביש 2 בעקבות הפגנות
פקק בכביש 2 בעקבות הפגנות
(צילום: עינת רמה )
6 צפייה בגלריה
מחאה של אמהות בחזית בכביש 4 בעמק חפר
מחאה של אמהות בחזית בכביש 4 בעמק חפר
(צילום: אמהות בחזית )
אתמול אמר גורם בכיר בצוות המשא ומתן לעסקת חטופים כי "מבחינת ישראל, תשובת חמאס למתווה שהציג ביידן היא שלילית באופן מוחלט". לדבריו, "חמאס שינה את המתווה בעשרות סעיפים בצורה מהותית".
לדברי הגורם, "על המתווכות לפעול לקידום מו"מ בין הצדדים, כשנקודת הייחוס על השולחן היא אך ורק המתווה שהתקבל על-ידי מועצת הביטחון של האו"ם וביידן. לא יוכל להתקיים משא ומתן על מתווה אחר זולת המתווה הזה, שישראל נתנה לו אור ירוק. אם רוצים לקיים עסקה ולהתקדם - יש בפנים שני אלמנטים חשובים, הפסקת אש והפסקת המלחמה, והם יהיו רק דרך המסלול הזה".
במקביל, אתמול הודיעו ארגוני המחאה שהחליטו להחריף את מאבקם בממשלה, ובמסגרת זאת הכריזו על שבוע מאבק - שהחל בחסימת כבישים מרכזיים באזור המרכז. היום צפויות פעולות מחאה לאורך היום ושיירות לירושלים. בשעה 19:00 תתקיים הפגנת ענק מול הכנסת בירושלים ולאחריה צעדת מחאה לבית רה"מ ברחוב עזה. לפי התוכניות, פעולות המחאה בבירה יימשכו ביום שלישי בירושלים עם נוכחות בתוך הכנסת ומחוצה לה, כשבשעה 19:00 – תתקיים הפגנה מול הכנסת בירושלים.
ארגוני המחאה הכריזו על "שבוע התנגדות"
(צילום: אורי דוידוביץ')

לפי מארגני ההפגנה, יום רביעי יוקדש לשיירות מחאה והפגנה בסימן "די להפקרת החטופים והעוטף" בנגב. בחמישי תתקיים הפגנה מול בית רה"מ בקיסריה תחת הכותרת "די להפקרת הצפון", ובמקביל תתקיים הפגנה מול בית רה"מ ברחוב עזה בירושלים. שבוע המחאה יסתיים במוצאי שבת עם ההפגנה השבועית בצומת קפלן וב-60 מוקדים נוספים ברחבי הארץ.