דובר צה"ל התיר לפרסום אחר הצהריים (שישי), כשעה לפני כניסת צום יום כיפור, כי סמ"ר איתי פוגל, בן 22 מהיישוב יקיר שבשומרון, נפל היום בלחימה בציר פילדלפי שבדרום רצועת עזה. פוגל היה מפקד טנק בגדוד 46 בעוצבת "עקבות הברזל" (401). הוא ככל הנראה נפגע מירי טיל נ"ט.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי פוגל
סמ"ר איתי פוגל
סמ"ר איתי פוגל ז"ל
איתי הותיר אחריו הורים וארבעה אחים, והיה הבכור מבין אחיו. בן דודו אלקנה נבון ז"ל נפל בסוף אוגוסט - במהלך פעילות מבצעית בג'נין. בהלווייתו של אלקנה סיפר הסבא אברי נבון, שכעת איבד גם נכד שני, על שיחתם האחרונה: "לפני שנכנסת לג'נין הספקתי עוד לברך אותך. הלב שלי כואב שזו הייתה הפעם האחרונה שדיברנו. סבא קובר נכד, הורים קוברים בן. זה לא נתפס".
איתי פוגל למד בישיבת נחלים, היה ממובילי הנוער ביישוב יקיר, מדריך בבני עקיבא והתנדב בעמותת "להושיט יד". זו האבידה השנייה שסופג הישוב יקיר - אחרי שסרן גבריאל שני נפל ב-30 בינואר בקרב בדרום רצועת עזה.
הלווייתו של סמ"ר אלקנה נבון ז"ל
(צילום: מיקי שמידט, רענן בן צור)

2 צפייה בגלריה
סמ"ר אלקנה נבון ז"ל
סמ"ר אלקנה נבון ז"ל
בן הדוד שנפל בג'נין, סמ"ר אלקנה נבון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
משפחתו של איתי היא מוותיקות היישוב יקיר. "ערב יום הכיפורים היישוב שלנו סופג היום את האבידה השנייה שלו במלחמת הקיום של מדינת ישראל. אנו כואבים והמומים ונמשיך לחבק את המשפחה", אמר יו"ר היישוב אלחנן סבתי.
הרב אהרון כהן, רב היישוב יקיר, הוסיף: "הארי שבחבורה, בחור מלא באהבת ישראל, מלא בתורה, מלא בגבורה, כל השאיפות שלו בחיים היו לעשות טוב לעם ישראל ותורת ישראל".
גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "משפחת השומרון כולה אבלה על לכתו של איתי, מטובי בניה של הארץ, ערב יום הכיפורים, אבדה כל כך גדולה, הלב מסרב להאמין. איתי היה אדם ערכי, מפאר גידולי הנוער של השומרון, מתנדב, מסור, אכפתי, תרם מעצמו".