54 ימים אחרי שנחטפו יחד מקיבוץ בארי, עמית שני (16) ואופיר אנגל (17) השתחררו הלילה (רביעי) מהשבי ברצועת עזה.
שיחה של רועי רובינשטיין עם שמחה שני, סבתא של עמית שני שצפוי להשתחרר הערב
(צילום: גיל יוחנן)

עוד לפני שהתאחדו יחד, במשפחתו של שני נשמעו נרגשים מאוד לקראת המפגש המחודש עמו, וסבתו שמחה שני סיפרה ל-ynet על התחושות. "אני מתרגשת מאוד ומצפה בקוצר רוח לראות אותו ולחבק אותו אחרי כל-כך הרבה ימים, לראות איך הוא נראה, אם הוא השתנה", אמרה שני, "אנחנו חושבים מה עבר עליו, אם הוא אוכל, אם הוא ישן, אנחנו מתוחים וכואבים מאוד, הוא ילד עדין וחמוד".
"כשניפגש, אגיד לו שאני אוהבת אותו ושאני שמחה מאוד שהוא חזר. אני מקווה שהוא יתאושש מהר מכל מה שהוא עבר ויחזור לחיים של לפני, למרות שאין לו באמת לאן לחזור. אין לו בית לחזור אליו, הבית שלו שרוף וגם הבית שלי שרוף. אנחנו פה עד מרץ או אפריל ואז נעבור לחצרים. המשפחה שלי מתכוונת לחזור לבארי כשהקיבוץ ייבנה מחדש".
3 צפייה בגלריה
עמית שני, נחטף לעזה
עמית שני, נחטף לעזה
עמית שני. הסבתא שמחה: "הוא ילד עדין וחמוד"
(צילום: מהאלבום הפרטי)
"עמית הוא ילד רגיש מאוד, תמיד היה קצת נחבא אל הכלים", סיפרה עליו סבתו, "היו לו חברים בודדים אבל קרובים ואוהבים. הוא לא היה אחד כזה של חבר'ה, אבל בשנה האחרונה הוא עשה קורס לניווט של ספינה קטנה עם 16 חבר'ה בגילו וקצת יותר גדולים, והוא נשאב לזה".
"היה לו כיף, והוא גם עשה קורס גלישת גלים. גם בלימודים הוא נתן קפיצה חדה, עד עכשיו הוא לא השקיע מאוד, אבל בשנה האחרונה הוא היה ילד אחר, מאוד פתוח וחברותי. הוא קיבל תעודת הצטיינות. כשהיינו עושים על האש, הוא תמיד לקח פיקוד. ערב לפני המקרה הנכדה שלי, שהיא חברה טובה שלו, אירחה חברים וביקשה ממנו לבוא לעזור. הוא בא בשמחה".
אחרי שיחזור סבתא שמחה מתכוונת לארגן לעמית מנגל, "הוא אוכל הרבה בשר בשנים האחרונות. הוא עושה פעילות גופנית ומחפש לאכול חלבונים", היא סיפרה על המאכל שהיא בטוחה שהוא מתגעגע אליו.
3 צפייה בגלריה
אופיר אנגל
אופיר אנגל
אופיר אנגל
אופיר אנגל (17) מקיבוץ רמת רחל ששוחרר גם כן היום, נחטף מבארי יחד עם עמית. אנגל היה בשבת השחורה בביתה של זוגתו יובל בקיבוץ בארי, משם נחטף יחד עם אביה יוסי שרעבי, שעדיין מוחזק בשבי החמאס.
המחבלים החליטו לקחת רק את הבנים עמית, אופיר ויוסי. סבו של אופיר, יוסף, סיפר שיובל, זוגתו של אופיר, נתנה לו יד וניסתה לעלות איתו לרכב, אבל המחבל גירש אותה.

ליאם אור שוחרר מספר ימים אחרי בני דודיו

ליאם אור (18) מקיבוץ רעים הוא בן דודם של נעם ועלמה אור, ששוחררו בפעימה השנייה. השניים שוחררו מהשבי, אבל אביהם דרור נשאר בידי המחבלים והאמא יונת נרצחה בטבח בבארי.
"ליאם הוא נער חייכן רגיש ומצחיק, שחקן שחמט מוכשר", מסרה משפחתו באמצעות מטה משפחות החטופים. "ליאם אוהב מאוד כדורגל ואוהד את הפועל תל אביב - לפני שנחטף על ידי חמאס, הוא לא הפסיד אף משחק. הוא עבד כגנן בגן חובה בקיבוץ במסירות גדולה וברגישות רבה".
במבצע "צוק איתן" בשנת 2014, כשהיה בן תשע, הוא הציג ב-ynet ציור שצייר בזמן המבצע ואמר: "ככה אני שוכח מהמצב. אני רוצה שזה ייגמר כבר, כי זה נמשך יותר מחודש ונמאס כבר לשמוע שנפל פה ונפל שם. בומים זה לא כיף, אבל אני מתחיל להתרגל לזה. הבעיה היא שאתה לא מוכן לזה וזה יכול לקרות תמיד. פעם אחת הבית שלנו רעד ממש ואז לא יכולנו יותר ונסענו רחוק". תשע שנים אחרי, וליאם יחזור מ-54 ימים בשבי, במלחמה הנוכחית.
פורסם לראשונה: 21:40, 29.11.23