בית משפט השלום בחיפה זיכה את רב-פקד חיים שרגא (44), קצין משטרה מוערך, שמח"ש העמידה לדין בגין הטרדה מינית של שתי שוטרות שהיו תחת פיקודו כמפקד מרכז השליטה של מחוז חוף.
השיח בין השתיים לבין המפקד, עליו התבססה מח"ש, התנהל במסרונים, ומהכרעת הדין של השופט שלמה בנג'ו עולה כי במקרה זה לא הייתה הטרדה - אלא "שיח הדדי ורב-פרטים, שלא התמקד רק בתכנים שבינו לבינה אלא נגע למגוון נושאים אחרים, כאשר א' שיתפה את המפקד ברגשותיה ובשגרת חייה".
כזכור, לפני כשלוש שנים הוגש נגד הקצין כתב אישום בגין הודעות מיניות, הטרדות והתעלמות מיחסי המרות. המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, הגישה אז לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד רב-פקד חיים שרגא (44) ממחוז חוף, בגין שתי עבירות של הטרדה מינית בעת ששימש כמפקד מרכז שליטה חוף.
1 צפייה בגלריה
רפ״ק שרגא
רפ״ק שרגא
רפ״ק חיים שרגא
(צילום: דוברות המשטרה )
השופט שלמה בנג'ו קיבל את טענתו של הסנגור, עו"ד עמית חדד, כי "לא הוכחו היסודות הנדרשים לצורך השתכללותן של העבירות שיוחסו לרפ״ק שרגא" וקובע כי משזו מסקנתו, "לא נדרשתי ליתר טענותיו של הסנגור בדבר אכיפה בררנית, ולכך שכתב האישום שהוגש כנגד הנאשם הוא תקדימי, בכך שהוא מייחס לנאשם עבירות של הטרדה מינית על יסוד התבטאויות בפלטפורמות חברתיות".
השופט בנג'ו שזיכה את שרגא קובע כי "השיח היה הדדי ורב-פרטים, הוא לא התמקד רק בתכנים שבינו לבינה אלא נגע למגוון נושאים אחרים, כאשר א' שיתפה את המפקד ברגשותיה ובשגרת חייה".
בעדותה, יש לציין, א' אמרה כי לא חשה מוטרדת או פגועה מהצעותיו ולכן לא התלוננה ולכן לא רצתה לשתף פעולה עם מח"ש, ואף לא להעיד, והביעה זעם על שהוזמנה לחקירה ולמשפט. בעדותה אף מחתה על כך, ואישרה שחשה כי אלה פלשו לפרטיותה, לחייה האישיים, ללא רשות, וכפו עליה בניגוד לרצונה מסירת עדות בתיק. היא העידה כי שרגא לא כפה עליה דבר, הצעותיו המיניות נדחו בעדינות על ידה, והגם שלעיתים לא חשה בנוח, הוא לא היה פוגעני. היא בחרה להמשיך להיות איתו בקשר, והמשיכה לשוחח עימו אף שהבינה היטב שהוא מעוניין בה.
עו״ד עמית חדדעו״ד עמית חדדצילום: אפרת אשל
בהערת סיום, הזכיר השופט בנג'ו כי מדובר בנאשם קצין במשטרת ישראל, שהיה מפקד המשל"ט, ומכוח תפקידו זה היה לו קשר ונגיעה לשתיים. "התנהגותו של הנאשם כקצין במשטרה, כלפי המתלוננת, גם אם נעשתה במסרונים בלבד, לקתה בהתנהגות חסרת טעם, בלשון המעטה, והייתה בלתי הולמת לקצין. ראוי היה שהנאשם יימנע מכל קשר בסגנון המפורט בחומר הראיות, עם שוטרות צעירות ממנו בכ-20 שנה כשההיכרות היא תולדת היותו הקצין הממונה על המשל"ט. אך סגנון ומוסר לחוד, והתנהגות פלילית לחוד".
עו״ד עמית חדד ועו״ד נועה מילשטיין מסרו בתגובה לזיכוי: ״פסק הדין מדבר את עצמו. מדובר בזיכוי חשוב. כפי שטענו לאורך כל ההליך, לא היה מקום להגיש את כתב האישום נגד רפ״ק חיים שרגא. מדובר בקצין איכותי שנפגע קשות מכתב האישום שהוגש נגדו".