את הסיוט שעברה ליטל דוד (38) לפני שלושה ימים, בצהרי היום במתחם חוצות המפרץ בחיפה, היא לא תשכח זמן רב. דוד הותקפה בברוטליות על ידי צעיר (25) תושב טורעאן שבצפון, שאיים לאנוס ולרצוח אותה. החשוד נעצר במקום אך בהמשך שוחרר למעצר בית. עורך דינו טען כי "יש לו רקע פסיכיאטרי". דוד זועמת: "ראיתי את המוות מול הפנים שלי, והחשוד שוחרר".
"אני כרגע לא מתפקדת וחיה בפחד וכאב נורא", סיפרה דוד, תושבת קריית אתא, נשואה ואם לשניים בני שלוש ושבע, וקולה חנוק מדמעות. "הילד שלי, בן שבע, שאל אותי אתמול, 'אמא, למה את עייפה ככה?'. לא היה לי מה להגיד לו. כשחזרתי מבית החולים סיפרתי לו שנפלתי כי סחבתי רגל, אבל מעבר לכך, הוא לא יודע כלום".
2 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפת ליטל דוד בחיפה מוכנס לניידת
החשוד בתקיפת ליטל דוד בחיפה מוכנס לניידת
החשוד בתקיפת ליטל דוד בחיפה מוכנס לניידת
התקיפה התרחשה ביום שני האחרון בסביבות השעה 12:50 בצהריים, כשדוד יצאה ממתחם חוצות המפרץ והמתינה במעבר חצייה. "האור ברמזור היה אדום. לידי עמד אדם שנשען על עמוד, מזיע כולו ומפחיד. פתאום פנה אליי בערבית. אמרתי לו שאני לא מבינה ערבית. היו לו עיניים רעות. אחוז טירוף. זה היה מפחיד. הרגשתי נורא מבועתת. עמדנו רק נשים ברמזור. כולנו זזנו לאחור".
לדבריה, "הוא המשיך להסתכל עליי עם אותו מבט רע, מלא שנאה. הרגשתי מאוימת. כתבתי לידיד שלי בווטסאפ שעומד לידי ערבי ושאני מפחדת ממנו. כשהרמזור התחלף לירוק חצינו את הכביש. האדם הזה הלך לכיוון תחנת המטרונית. גם אני הייתי צריכה ללכת לשם, אבל אמרתי לעצמי 'לא אלך לשם אחריו', חשבתי לבקר את אחותי שעובדת בקרבת מקום כדי שלא אפגש איתו".
היא הוסיפה כי "פתאום הוא הסתובב, רץ לעברי, צרח משהו בערבית. דחף והעיף אותי על הכביש. הייתי שרועה על הכביש. הוא צרח עליי 'אני אאנוס אותך, אני ארצח אותך, לא משנה לי אם את יהודייה או נוצרייה'. אחד הנהגים שאל אותי 'את מכירה אותו?', אמרתי לו: 'לא', ואז הוא רדף אחריו ותפס אותו. רעדתי מפחד. הגוף כאב לי. אותו נהג אמר לי, 'אל תפחדי, אני מחזיק אותו'. החשוד המשיך לצעוק גם כשהיה בידיים של אותו אדם, 'אני אעשה מה שעשו לאמא שלי, לאחותי, למשפחה שלי'".
שוטרי תחנת זבולון עצרו את החשוד לחקירה וגבו עדות מדוד ומאישה שהייתה במעבר החצייה והייתה עדה למה שהתרחש. "היא סיפרה שהיא חששה לעזוב אותי, שהוא לא ירצח אותי", אמרה דוד. היא נבדקה בבית החולים רמב"ם, שם נקבע שהיא סובלת מחבלה באגן וקרע של גיד בכתף. לדבריה היא אינה מסוגלת להזיז את הכתף לאחור.
2 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפת ליטל דוד בחיפה מוכנס לניידת
החשוד בתקיפת ליטל דוד בחיפה מוכנס לניידת
החשוד בתקיפת ליטל דוד בחיפה מוכנס לניידת
שלשום הובא החשוד לבית משפט השלום בקריות, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בחשד לתקיפה סתם. בדיון שאל סנגורו של החשוד, עו"ד פאר סאהר, את נציג המשטרה, האם האירוע תועד. השוטר השיב: "מדובר במקום ציבורי, ייתכן שיש מצלמות". לשאלת הסנגור האם יש עדים, השיב השוטר: "לא משהו שידוע לי".
הסנגור אמר כי לחשוד יש רקע פסיכיאטרי: "ממה ששמעתי מהמשפחה הוא סובל מסכיזופרניה. מדובר באירוע שאינו ברף הגבוה. הוא מסר גרסה ושיתף פעולה. מציע לשחרר אותו בתנאי מעצר בית מלא בפיקוח אביו".
השופט יובל וסרקרוג שחרר את החשוד למעצר בית מלא בבית אביו בטורעאן עד יום ראשון. נאסר עליו ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים, עד 6 בדצמבר, וכן נאסר עליו לצאת מטורעאן עד 1 בדצמבר. "אכן מצאתי כי ניתן להסתפק בחלופת מעצר הולמת. זאת, בין היתר לאור העובדה שעילת השיבוש מצויה ברף הנמוך, בשים לב לפעולות חקירה שיש לבצע וכי גם עילת המסוכנות אינה גבוהה ובשים לב לאופי האירוע והתקיפה עצמה", אמר השופט שציין כי שוכנע שקיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירה המיוחסת לו.
דוד כועסת מאוד על החלטת השופט ועל התנהלות המשטרה. "המשטרה מסירה אחריות בכך שהיא ביקשה להאריך את המעצר, אבל לא הביאה בפני השופט את כל נסיבות האירוע. אין את עדות הבחורה שהייתה לידי וראתה הכול, אין חומרי צילום ממצלמות באזור. לא סיפרו לשופט שנפצעתי", היא אמרה.
"לא מעניין אותי מה הסנגור שלו טוען. הוא 'פצצה מתקתקת'. הבאה בתור, לא תצא מזה כי כנראה כבר לא יהיה מי שיוציא אותה מזה", היא הוסיפה. "כבר שלושה ימים שאני סובלת מכאבים. מעולם לא גמגמתי. פתאום זה תופס אותי בבית, אני לא מצליחה להוציא את זה. העיניים שלו רודפות אותי. אתה רואה שנאה כזאת מביטה עליך".
תגובת משטרת ישראל טרם התקבלה.