רס"ן (מיל') איתי גלאה, בן 38, מרמת גן, סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679, עוצבת יפתח (679), נהרג אתמול (חמישי) מפגיעת רקטה בבסיס בגולן במהלך המטחים ששיגר חיזבאללה לעבר הצפון. גלאה ז"ל הותיר אחריו שני בנים ואישה בהיריון מתקדם. בקרב בשכונת שג'אעיה שבעיר עזה נפל אתמול סמ"ר אייל מימרן, בן 20 מנס ציונה, שהיה לוחם בחטיבת הצנחנים. מתחילת המלחמה נפלו 679 חיילי צה"ל. 323 מהם נפלו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר אייל מימרן ז"ל, רס"ן מיל') איתי גלאה ז"ל
סמ"ר אייל מימרן ז"ל, רס"ן מיל') איתי גלאה ז"ל
סמ"ר אייל מימרן ז"ל, ורס"ן (מיל') איתי גלאה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
רס"ן גלאה נפגע מרקטה כחלק מהירי לצפון אתמול - שכלל כ-150 רקטות ו-15 כטב"מים מלבנון, בתגובה לחיסול המפקד הבכיר מוחמד נעמה נאסר שלשום באזור צור. כמו במקרים קודמים שבהם ישראל הייתה חסרת אונים מול הכטב"מים של ארגון הטרור, גם הפעם נגרמו פגיעות ישירות. שתי נשים נפצעו באורח קל בדרכן לממ"ד, ושריפות פרצו במוקדים רבים בגליל ובגולן.
בתקרית נוספת במסדרון נצרים שבמרכז הרצועה, נפצע באורח קשה לוחם מילואים מגדוד 8101, חטיבת אלכסנדרוני, מפגיעת פצמ"ר.
כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן, שם התגורר רס"ן גלאה, אמר: "ערב מר לעיר שלנו עת הותר לפרסום דבר נפילת תושב העיר, איתי גלאה, בהגנה על צפון הארץ מפגיעת רקטה. רס"ן (מיל') איתי גלאה, בן 38, אבא של יהלי שעולה לכיתה א' ולגוני שבגן ובעלה של גל שבהריון מתקדם מאוד. כמה הבשורה הזו אכזרית וקורעת לב. איתי הגיבור היה סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679, עוצבת יפתח (679). מרגע זה העירייה והתושבים ידאגו לכל דבר שהמשפחה תצטרך. בשם כל תושבות ותושבי העיר אני מביע תנחומים ושולח חיבוק מחזק. יהי זכרו ברוך".
אורי מפר, חברו של איתי גלאה: "איתי גדל בראשון לציון, בן בכור לשתי אחיות. הכרנו בסדיר, אני הייתי אחרי קורס מפקדים ועליתי לגדוד 74, פלוגת ונוס, וגם הוא הגיע בדיוק אחרי קורס קציני שריון. הוא היה המ"מ שלי ועלינו ביחד לרמת הגולן להכנת סגל. היינו ממש חברים בשירות, זה היה אחרי לבנון השנייה כשהגדוד היה מפורק. שנינו התחתנו פחות או יותר באותו הזמן. האמת שאני אפילו ליוויתי אותו ואת אשתו גל בחתונה והייתי הנהג. שנינו גם הבאנו ילדים אבל איכשהו לו תמיד היה עוד זמן לעוד דברים. זה היה משגע אותי. ספורט היה חלק מאוד מהותי בחיים שלו, גם בסדיר, אבל בשנתיים האחרונות הוא היה קם ב-4 להתאמן, הוא תכננן לעשות מרתון. הוא למד הנדסה תעשייה וניהול וכבר בזמן הלימודים הוא התחיל להתעסק בתוכנה והלך ישר לעבוד כמתכנת בכמה סטארטאפים. גם היום יש לו תפקיד מאוד מרכזי בחברה שהוא עובד בה. הוא היה מאוד פעיל במחאה בחמש השנים האחרונות. הוא היה נשמע מאוד מיואש בתקופה האחרונה מהמצב במדינה אבל לצד זה הוא היה מאוד פעיל במילואים, הוא לא נתן לעצמו לא להיות פעיל. היה ברור לו שזה מה שהוא עושה ושהוא ימשיך בתפקיד לא משנה מה.
"לפני שבועיים הוא ביקש שאבוא להתקין מעמד לאופניים ועגלות במחסן. אשתי באה עם הילדים בסוף לאסוף אותי, והיא צחקה שהיא תשבור לו את היד כדי שלא ילך למילואים, הייתה לה תחושה רעה. אשתו גל בהריון מתקדם עם הילד השלישי שלהם, היא אמורה ללדת בעוד שבועיים. הוא היה אמור לצאת היום מוקדם כדי שיגיעו אחר הצהריים לאולטרה סאונד יחד, היא הלכה אליו לבד. איתי היה הבן אדם הכי חרוץ ומנצל זמן שיש, הוא היה רץ ועושה דברים ודואג להכל ולכולם, הייתה לו אמביציה מדהימה. הוא היה מצטיין בהכל, בכל קורס בצבא, אם אני זוכר נכון הוא קיבל דרגות מהרמטכ"ל אפילו. הוא מסוג האנשים האלה שיכלו להיות אסטרונאוטים, אבל הוא בחר להיות שריונר".
ביקור בקצרין הבוערת אחרי מטחי חיזבאללה
(צילום: אביהו שפירא)

בבית משפחת מימרן בנס ציונה התאספו אמש משפחה קרובה וחברים שסיפרו על אייל: "הוא היה חובש קרבי בגדוד 101 שלחם בעזה מאז ה-8 באוקטובר. ילד יפה וחכם, שהותיר אחריו הורים - אילן ואתי ואח גדול שהשתחרר לא מזמן מהצבא. הוא סיים לימודים בתיכון גולדה מאיר בנס ציונה במגמת תקשורת ותיאטרון עם בגרות מלאה, תלמיד מצטיין, היה מדריך בצופים, מארגן מסיבות בבי"ס, אהב לגלוש בים, בשלן, אופה, היה ילד עם כל כך הרבה תחביבים וכשרונות. שכל הזמן היה אקטיבי, היה עסוק בנתינה. חייכן וכובש. הוא היה תולעת ספרים, רצה להוציא ספר וכבר כתב כמה פרקים, הוא היה כותב ומתעד דברים, ממש פרפקציוניסט, כל מה שעשה עשה בצורה מושלמת. הוא מאוד אהב טבע וטייל בכל הארץ".
האזעקות הראשונות נשמעו אתמול ב-10:00 בבוקר בקריית שמונה ובאצבע הגליל. מ-10:25 החל רצף אזעקות ארוך במיוחד, שנמשך יותר משעה. אזעקות בלתי פוסקות נשמעו ביישובי הגולן, בגליל העליון, בגליל המערבי ובין היתר גם בקצרין, נהריה ועכו - שם פגעו שברי יירוט בגג הקניון. במקרה בודד נשמעה אזעקה גם באילניה שבגליל התחתון - ובהמשך צה"ל מסר כי מדובר בזיהוי שווא.
בתגובה למטח הכבד של חיזבאללה תקפו כוחות צה"ל שורה של יעדים בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר בשיתוף פיקוד הצפון, תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בארבעה מרחבים שונים בדרום לבנון, ביניהם קנטרה, רב א-תלתין, דיר סירין ותלוסה, והותקפה תשתית טרור של הארגון במרחב א-נקורה. במהלך היום גם ביצע צה"ל ירי להסרת איום באמצעות ארטילריה במספר מרחבים בדרום לבנון.
פורסם לראשונה: 18:37, 04.07.24