הפגנת חרדים קיצוניים בירושלים, הערב
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים)

פחות משבוע חלף מאז שפח בוער, אותו דרדרו חרדים קיצונים שהפגינו בירושלים, מחץ אישה ופצע אותה קשה – ואמש (יום ב') שוב מפגינים בעיר תועדו מדרדרים פח בוער. הפעם הוא דורדר לעבר אוטובוס, אך זה לא ניזוק.
בהפגנה ברחוב יחזקאל בבירה, בגבול עם שכונת מאה שערים, השתתפו כ-100 איש, והם מחו בגין אותה סיבה שבה הפגינו בתקרית בשבוע שעבר: נגד מעצרו של חשוד בהצתת חנות סלולר לפני חודשים אחדים. מעצרו של אותו חשוד, יהושע דדון, הוארך שלשום בשלושה ימים, והיום צפוי דיון נוסף בעניינו.
4 צפייה בגלריה
הפגנת חרדים קיצוניים ברחוב יחזקאל בירושלים
הפגנת חרדים קיצוניים ברחוב יחזקאל בירושלים
דרדור הפח הבוער, אמש
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים)
4 צפייה בגלריה
הפגנת חרדים קיצוניים ברחוב יחזקאל בירושלים
הפגנת חרדים קיצוניים ברחוב יחזקאל בירושלים
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים)
במקביל, משפחתה של האישה שנפגעה באותה הפגנה ביום חמישי האחרון, מירל דז'לובסקי, פרסמה הודעה שבה קראה להימנע מ"שיח של שנאה". האישה שנפצעה, אם ל-11, עדיין מאושפזת במצב קשה בבית החולים שערי צדק.
"יש תחושה שכולם חיכו לאנשי מאה שערים בסיבוב וחוגגים על האירוע המזעזע שלנו", מסרה משפחתה. "צריך להגיד את האמת, אותו קומץ של נערים צעירים שהתפרע, עשה מעשה איום ונורא כמובן, לא התכוון לפגוע אלא לחסום כביש במסגרת הפגנה. נכון שזה מעשה שלא יעשה בשום פנים ואופן, ואנחנו נגד זה בכל התוקף, אבל כל אלו שמלבים אש של שנאה, שלא יחשבו שבשנאה הזאת הם מחזקים אותנו. אנחנו לא מחפשים אשמים".
עוד נמסר: "אנחנו במצב מאוד קשה עכשיו, ושיח השנאה הזה רק מוסיף לכאב שלנו. אנשים, אחים אנחנו, כולנו עם אחד, אנחנו רוצים שהסיפור הזה יביא אהבת חינם. אף אחד לא חושב שהם עשו מעשה טוב, הם עשו מעשה רע מאוד. אבל בסוף התכוונו להזיז פח אשפה ולחסום כביש, לא להרוג. נכון הם לא חשבו לפני זה לרגע מה זה יכול לעשות ואסור שזה יקרה, אבל כואב לנו עד עומק נשמותינו שזה מביא שיח של שנאה. אין לנו ספק שמירי הייתה מאוד רוצה שהמקרה המזעזע יביא לאהבת אחים ולא להיפך.
"אנחנו מאמינים באמונה שלמה ואמיתית שמה שקרה היה צריך לקרות למירי בכל אופן, ואין לנו שום רגשות כעס ואשמה על שום איש מאחינו בני ישראל היקרים, שבטוח לנו ששנתם נודדת בלילות מהמקרה הקשה הזה, ואנו תפילה שבריבוי אהבת אחים תהיה למירי רפואה שלמה. אנא עזרו לנו בלהרבות אהבה ואל תציקו לנו בדברי שנאה ופלגנות", נמסר. במשפחה הודו גם לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק, שלדבריהם "לא חוסך שום מאמץ בשביל מירי".
4 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
הפרות הסדר בהפגנה הקודמת
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
המחאה בשבוע שעבר במאה שערים נערכה כאמור גם היא בעקבות מעצרו של חשוד בהצתת חנות סלולר. היא החלה ביום חמישי בסביבות השעה 21:00 בערב, ונמשכה שעות. מאות מפרי סדר חסמו כבישים, הבעירו עמוד רמזור ופחי אשפה ויידו אבנים לעבר השוטרים. צוותי הכבאות כיבו את פחי האשפה שהוצתו, אבל אחד מאלו שדורדרו פגע כאמור באישה. תחילה פונתה דז'לובסקי במצב קל לבית החולים כשהיא סובלת מפגיעה בצלעות ובבטן, אבל בהמשך החמיר מצבה.
עד כה, מלבד שני העצורים הראשונים מאותה הפגנה, לא נעצרו עוד מתפרעים שהשתתפו בה. השניים בכל מקרה לא חשודים בדרדור הפח לעבר דז'לובסקי. "בהמשך צפויים מעצרים נוספים", נמסר מהמשטרה. דקות לאחר פרסום התיעוד של דרדור הפח, הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על פרטי החקירה.
פורסם לראשונה: 23:02, 19.12.22