מטוס "כנף ציון" הושבת לאחר שנגרמה תקלה לאחת מהכנפיים שלו במהלך גרירתו למוסך. כך נודע הבוקר (רביעי) ל-ynet. מדובר בתקלה שנייה במטוס תוך פחות מחודשיים, כשבחודש יולי האחרון התגלה סדק בשמשת הקוקפיט של המטוס.
ככל הנראה הוא יתוקן לפני שתי הטיסות הקרובות שמתוכננות: טיסתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לביקורים בסרביה ואלבניה בשבוע הבא, וטיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בעצרת האו"ם בניו יורק ב-23 בספטמבר.
ממנהל מערך המטוס במשרד רה"מ נמסר כי "במהלך גרירת המטוס לתוך המוסך, כתוצאה מטעות אנוש, פגע כיסוי קצה הכנף בדלת המוסך. האירוע דווח לרת"א, תוחקר והופקו לקחים. הכנף נבדקה לתקינות בידי מהנדסי תע"א עפ"י הנהלים וכיסוי קצה הכנף הוחלף. תקלות אינן דבר נדיר במטוסים. ככל שמתגלה תקלה היא מטופלת על פי הנהלים של חברת בואינג בידי צוות התעשייה האווירית".
תקלה נוספת הייתה כאמור בחודש יולי, אז התגלה סדק בשמשה כאשר המטוס נחת בוושינגטון בטיסת ההכנה לפני טיסתו של נתניהו לארה"ב. הסדק לא הפריע לנחיתה, ולאחר מכן המטוס שב לארץ וטס בהמשך כרגיל לאחר תיקון הסדק.
ממנהל מערך המטוס במשרד רה"מ נמסר אז כי "תקלות אינן דבר נדיר במטוסים. גם מטוס כנף ציון יתקלקל מדי פעם בפעם, ככל שתתגלה תקלה היא תטופל על פי הנהלים של חברת בואינג בידי צוות התעשייה האווירית. כנף ציון נחת בשלום בוושינגטון, עם סדק קל בחלק החיצוני של השמשה. לאחר בדיקה מקיפה וקבלת אישור מהגורמים המוסמכים להמשך הטיסה ארצה, חזר המטוס לישראל ונחת בשלום. תקלה זו שכיחה במטוסים ואיננה גובלת בסיכון. יחד עם זאת, היא מטופלת והמטוס ימריא שמיש לחלוטין בטיסתו הבאה".
"כנף ציון" הוא מטוס מדגם בואינג 767 בן כ-20 שנה, ורבות כבר נכתב על העלות היקרה של הפיכתו למטוסו הרשמי של ראש הממשלה. הוא נחת לראשונה בישראל ביולי 2016 ומאז עבר תהליך ארוך של שדרוג, שיפוץ, התאמה וגם לא מעט מאבקים על ההחלטה האם הוא ימריא או לא. מדובר במטוס המכיל 120 מושבים - אבל בינתיים הוא יכול להטיס רק 80, וגם זאת בעקבות אישור חריג. כשליש מהמטוס שזוכה לכינוי "אייר פורס 1 הישראלי" שייך לראש הממשלה וכולל חדר שינה, מקלחת קטנה, מראת איפור ומושבים למאבטחים ולמזכירות.
בעבר פורסם כי במטוס הושקעו כ-730 מיליון שקל, אך מנגד בלשכת ראש הממשלה אמרו שהסכום בפועל עמד על כ-400 מיליון כפי שקבע בזמנו הקבינט. בדוח מבקר המדינה שפורסם במרץ 2022 נכתב כי במטוס בוצעו שינוים ביטחוניים באיחור, בין היתר בגלל שילוב מאוחר של דרישות שב"כ, המאבטח את ראש הממשלה.
עלויות המטוס התייקרו גם בשל שינויים של עיצוב וספות שדרשה לשכת ראש הממשלה נתניהו למתחם האישי שנבנה עבורו במטוס, ועלו במצטבר כ-60 מיליון שקלים. בין היתר נוספו למטוס בשלב מתקדם גם מקלחון בעלות של 4.3 מיליון שקלים, מערכת בידור בעלות של שני מיליון שקלים ומערכת שקעי חשמל, גם היא בעלות של שני מיליון שקלים. במטוס יש גם חדר ניתוחים, בדומה ל"אייר פורס 1" של נשיא ארה"ב. הוא ממוקם בתוך חדר הדיונים במטוס, ו"בלחיצת כפתור" הוא מוסב לחדר ניתוחים שבו ניתן לבצע בעת מקרי חירום ניתוחים מצילי חיים.
ראש הממשלה הקודם יאיר לפיד התנגד להשמשת המטוס והנחה לבחון את מכירתו. בעקבות הנחייתו קורקע המטוס ופורקו מספר מערכות, בהן מערכת להגנה מפני טילים, שבינתיים הוחזרה אליו. עם חזרתו של ראש הממשלה נתניהו לשלטון הוא הנחה להשמיש אותו ולהכינו לטיסה.