פעיל של הג'יהאד האיסלאמי חוסל ועוד ארבעה פעילים של ארגון הטרור נפצעו בדרגות שונות בתקיפת כלי טיס של חיל האוויר במבנה במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טול כרם. לפי הפלסטינים, ההרוג בתקיפה שאירעה בצהריים (ראשון) הוא סעיד ג'אבר.
תיעוד מנור א-שמס

צה"ל ושב"כ מסרו בהודעה משותפת כי המחבל שחוסל הוא סעיד ג'אבר, פעיל בהתארגנות הטרור בטול כרם, שהיה אחראי לכמה פיגועי ירי ומטענים במרחב קו התפר. "ג'אבר הכווין מתווי טרור והיה מעורב בשורה של פיגועי ירי ומטענים לעבר אזרחים וכוחות צה"ל באזור טול-כרם, וכן הכוונה של פיגועים נוספים והקמת תשתיות טרור".
כמו כן, נמסר כי בשבוע האחרון המבוקשים שסוכלו בדירה היו מעורבים בביצוע פיגועי ירי וניסיונות פיגועי משיכה באמצעות מטענים באזור מרחב התפר, בין היתר סמוך היישוב בת חפר. כמו כן, להתארגנות הטרור יש קשר למחבלים המעורבים בפיגוע בקלקיליה שבו נרצח אמנון מוכתר ז"ל. הדירה שבה סוכלו המחבלים שימשה להיערכות לפעילות טרור, הכנת מטעני חבלה ומתן מחסה למבוקשים.
5 צפייה בגלריה
סעיד אל-ג'אבר
סעיד אל-ג'אבר
המחבל שחוסל, סעיד ג'אבר
לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שניים מארבעת הפצועים בתקיפה הישראלית הובאו לבית החולים הממשלתי בטול כרם במצב קשה. הסהר האדום הפלסטיני מסר: "הצוותים שלנו טיפלו בשני בני אדם שנפצעו מרסיסים בהפצצת המבנה".
לפי מקורות פלסטיניים, המבנה שהופצץ שייך לדודו של מפקד גדוד טול כרם בג'יהאד האיסלאמי, אבו שוג'אע. באפריל השנה דיווחו הפלסטינים כי אבו שוג'אע חוסל על ידי כוחות צה"ל עם עוד ארבעה מחבלים, אולם בהמשך התברר כי מדובר בדיווחים שגויים וכי האיש כלל לא נהרג.
5 צפייה בגלריה
ההרס במחנה נור שמס אחרי פעילות צה"ל
ההרס במחנה נור שמס אחרי פעילות צה"ל
ההרס במחנה נור א-שמס אחרי פעילות צה"ל
(צילום: REUTERS/ Raneen Sawafta)
5 צפייה בגלריה
ההרס במחנה נור שמס אחרי פעילות צה"ל
ההרס במחנה נור שמס אחרי פעילות צה"ל
(צילום: REUTERS/ Raneen Sawafta)
מאז חזרת התקיפות האוויריות בשטחי יהודה ושומרון ב-2023, בוצעו כ-80 מהלכים כאלה. מתחילת המלחמה בוצעו יותר מ-50 תקיפות על ידי כטב"מים, מסוקי קרב ומטוסי קרב. לפי נתוני צה"ל, בתקיפות מהאוויר חוסלו כ-80 מחבלים ועוד עשרות נפצעו.
במקביל לתקיפה האווירית ליד טול כרם, כוח מיוחד של צה"ל פעל במחנה הפליטים אל-פארעה שסמוך לעיר טובאס במזרח השומרון. הכוח עצר כמה מחבלים, ובמהלך חילופי אש במקום נפגעו מחבלים נוספים.