זירת הירי ביפיע

חמישה בני אדם נורו למוות בצהריים (חמישי) בעסק לשטיפת מכוניות ביפיע שליד נצרת. בסמוך לזירה אותר רכב עולה באש. במקביל, ילדה בת שלוש וגבר בן 30 נפצעו באורח קשה מירי לעבר עסק בכפר כנא שבגליל התחתון.
97 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, אבל רק 11 תיקים פוענחו עד כה. הירי ביפיע הוא מסע הרצח הקטלני ביותר שאינו פיגוע מאז רצח ששת בני משפחת אושרנקו ב-2009.
נתניהו אחרי הטבח ביפיע: "נחוש להכניס את השב"כ לפעולה"

5 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפיע
זירת הירי ביפיע
זירת הירי ביפיע והרכב הבוער שאותר בסמוך למקום
הדיווח על הירי ביפיע התקבל במוקד מד"א במרחב גלבוע בסביבות השעה 15:00. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו לבית החולים האנגלי בנצרת את הפצועים במצב אנוש, מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות. בהמשך נקבע מותם של הפצועים.
חובש בכיר במד"א עאטף סאלם ופרמדיק מאור אטגדי סיפרו: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. חמישה פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים במצב אנוש".
המשטרה פתחה בחקירת המקרה ובסריקות לאיתור החשודים בירי ומסרה כי הרקע פלילי. עוד נמסר כי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי נמצא בדרכו לזירה. בדרכו קיבל המפכ"ל סקירה על האירוע ממפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה. גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדרכו לזירת הרצח ביפיע.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הרצח ביפיע כי "אני מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע של השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו. קיימתי שורה של ישיבות כבר השבוע בנושא הזה עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה, ואני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה".
5 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפיע
זירת הירי ביפיע
זירת הירי ביפיע
5 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה במסוק, בדרכו לזירת האירוע ביפיע
מפכ"ל המשטרה במסוק, בדרכו לזירת האירוע ביפיע
מפכ"ל המשטרה במסוק, בדרכו לזירת הרצח ביפיע
(צילום: דוברות המשטרה)
מעט לפני כן התקבל במוקד מד"א דיווח על ירי בכפר כנא. צוותי מד"א פינו את הילדה ואת הגבר לבית החולים פוריה בטבריה, והם סובלים מפציעות חודרות.
שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בסריקות לאיתור החשודים בירי ובחקירת נסיבות המקרה. נמסר כי "הרקע לאירוע הינו סכסוך בין עבריינים".
חובש בכיר במד"א אנס עואודה סיפר: "ילדה בת שלוש הובאה אלינו לתחנת מד"א כשהיא סובלת מפציעות חודרות בגופה, ופצוע נוסף, גבר כבן 30, הובא לחבירה עם צוות מד"א בכביש סמוך כשגם הוא סובל פציעות חודרות בגופו. הענקנו לשניהם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים במצב קשה".
5 צפייה בגלריה
זירת הירי בכפר כנא
זירת הירי בכפר כנא
זירת הירי בכפר כנא
אמש נורה למוות בנצרת אימן זועבי, בשנות ה-20 לחייו, מהיישוב סולם שליד עפולה. עוד לפני כן, צעיר בן 23 נפצע באורח קשה מירי בכפר דיר חנא שבגליל התחתון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו עם פציעות חודרות לבית החולים זיו בצפת. שוטרים הגיעו לזירת הירי, החלו בסריקות לאיתור החשודים במעשה ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. במשטרה חושדים כי הרקע לירי הוא סכסוך מתמשך בין עבריינים.
אתמול מת מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה חסן מסארוה (חסונה), תושב כפר קרע בן 23, יומיים אחרי שנדרס באזור הכפר שבוואדי ערה. בעקבות המקרה המשטרה חוקרת חשד לרצח באמצעות דריסה. משפחתו של חסן החליטה לתרום את איבריו כדי להציל חיי אחרים.
5 צפייה בגלריה
חסן מסארוה
חסן מסארוה
חסן מסארוה
ארסלן מסראווה, בן דודו של הנרצח, אמר כי "חסן היה צעיר בתחילת דרכו, אדם כל כך חייכן, כמו פרח שצומח. חרוץ, בעל נתינה ועזרה לאחרים. כואב לנו מאוד". על ההחלטה לתרום את איבריו, אמר: "זאת החלטה כל כך קשה, בזמן טרגדיה נוראית. משפחתו בחרה לתרום את האיברים שלו כדי להציל בני אדם אחרים ולתת למשפחות אחרות את האופציה לחייך ולהפחית להם את הכאב".
תושבים בכפר קרע אמרו כי "הקורבן נרצח בדם קר בגלל שטויות. לא היה צריך לחטוף נשמה של אדם אהוב, שעוזר ותורם. איבדנו אדם מהטובים ביותר ואנחנו מערכים את משפחתו על התרומה".