2 צפייה בגלריה
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
המתנדב שנהרג עמיחי כרמלי, וזירת הדריסה
(צילום: מאיר תורג'מן)
שלושה שבועות לאחר דריסתו למוות של מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי, במחסום בראשון לציון, הוגש כתב אישום נגד הדורס ראני אל-כמלאת, תושב רהט בן 30. הוא נאשם ברצח באדישות, בחבלה בכוונה מחמירה, בסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה ובנהיגה בשכרות. לפי כתב האישום, לאחר ששתה משקאות אלכוהוליים ניסה אל-כמלאת להתחמק מהמשטרה, נהג באופן מסכן חיים וכתוצאה מכך פגע בעוצמה רבה במתנדב המשטרה שנהרג במקום. שני שוטרים נוספים נפצעו.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אורי רינצקי ואלעד אסרף, ביום שישי 10 ביוני בילה אל-כמלאת עם חברים ושתה עימם משקאות אלכוהוליים. בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר שהוא ושניים מחבריו יצאו ממקום הבילוי ועם הגעתם לאחד מהצמתים בראשון לציון, יצאו הנוסעים מהרכב והחלו לרקוד. כאשר הבחינו הנוסעים בניידת שעברה במקום, נכנסו לרכב והחלו לברוח, תוך שהם פוגעים במונית. אז החלו השוטרים לבצע מרדף אחרי הנאשם, שנהג בפראות ובמהירות גבוהה, תוך שהוא חוצה רמזור אדום.
זירת הדריסה, לפני שלושה שבועות
(צילום: טל שמעוני, נדב אבס, תיעוד מבצעי מד"א)

אותה עת, בסמוך לאירוע, הוקם מחסום משטרתי לבדיקת שכרות בו היו אנשי משטרה, ביניהם כרמלי. אל-כמלאת, שהבחין במחסום, האיץ את מהירות נסיעתו חרף הפצרותיו של חברו, שישב לצדו. הוא המשיך בנסיעה רצופה ופגע בעוצמה רבה בכרמלי שהיה סמוך לניידת. מיד לאחר מכן פגע בעוצמה גם בניידת נוספת ופצע שני שוטרים. למרות זאת, לא חדל מנהיגתו ונעצר רק לאחר שפגע ברכב נוסף, אז יצא מדלת הנהג תוך שהוא רץ לעבר נתיב הנסיעה הנגדי ונתפס על ידי שוטרים שדלקו אחריו.
מחומר הראיות בתיק עולה כי אל-כמלאת נהג במהירות של 126 קמ"ש בעוד המהירות המותרת בכביש הייתה 70 קמ"ש בלבד. חברו טען בעדותו כי הפציר בו לעצור ולתת פרטים לשוטרים, אבל אל-כמלאת המשיך להאיץ. חבר אחר, שישב מאחור, העיד אף הוא שאל-כמלאת היה זה שנהג ברכב בעת הדריסה.
ליד הקבר: המפגש של המתנדבים שניצלו עם אלמנתו של המתנדב שנדרס למוות
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
(צילום: רועי רובינשטיין)
בנוסף, בידי המשטרה תיעוד ממצלמת דרך של נהג שנסע לכיוון המחסום, שבו נראה אירוע הפגיעה הקטלנית. ממצאי DNA של אל-כמלאת נמצאו על כרית האוויר שנפתחה על הנהג בזמן התאונה. למרות כל אלו, הוא טען לאורך כל החקירה כי לא הוא נהג ברכב. לטענתו, הוא ישב מאחור והועף קדימה בזמן התאונה. לאל-כמלאת, שנחשב נהג חדש, שבע הרשעות קודמות.
כרמלי, המתנדב שנהרג, התנדב ביחידת משטרת התנועה הארצית שפלה במשך יותר מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, קרן, את אביו יצחק ואת שני ילדיו - יובל בת ה-19 ושגיא בן ה-16.