נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שקל להתאבד ב-1972, אחרי שאשתו הראשונה ובתו התינוקת נהרגו בתאונת דרכים, ושני בניו בו והאנטר, אז בני ארבע ושלוש, נפצעו אנושות. ביידן, שמעולם עד היום (שבת) לא דיבר על כך, חשף את הפרט המדהים על עצמו בריאיון שקיים בתוכנית הרדיו של המנחה המפורסם הווארד סטרן.
(ביידן מספר על ההתאהבות באשתו הראשונה, ועל המחשבות האפלות בעקבות התאונה הטרגית)
במהלך השיחה האישית שנמשכה שעה, סיפר ביידן על הרגעים האפלים בחייו בעקבות מותן של אשתו הראשונה ניליה ובתו בת 13 החודשים נעמי, שנהרגו כמה שבועות אחרי שנבחר לראשונה לסנאט כשהוא עוד לא בן 30. ניליה נהגה עם שלושת ילדיהם לקנות עץ לחג המולד, וטרקטור התנגש במכונית. ביידן קיבל את החדשות כשהיה בוושינגטון, שם החל להכין את הצוות החדש שלו. הוא הושבע לתפקידו בסנאט ליד מיטות בית החולים של שני בניו. אחד מהם, בו, מת ב-2015 מסרטן בגיל 46.
"מעולם לא שתיתי אלכוהול", סיפר ביידן לסטרן, "אבל נהגתי לשבת שם ולחשוב, 'אני הולך להוציא בקבוק וויסקי ולגמור אותו, רק תן לי ללכת לגשר דלאוור ולקפוץ". ביידן סיפר לסטרן כי הידיעה שיש לו שני ילדים לחיות עבורם החזיקה אותו, ועודד את כל מי שנמצא במצב של ייאוש לפנות מיד לעזרה.
סטרן שאל את ביידן שאלות נוספות סביב חייו האישיים והמקצועיים, בין היתר על קריירת הפוטבול שלו בתיכון וסיפורים על מאבקיו בגמגום שמלווה אותו כל חייו. הנשיא גם דיבר על התקופה שלו בלימודי המשפטים, וכינה את עצמו 'טמבל' כי לא התייחס ברצינות ללימודים.
(ביידן מתחייב להפוך את ביטול פסיקת "רו נגד ווייד")
סטרן הליברל לא הסתיר את חיבתו לביידן, ונתן לו אפשרות לסקור את הישגיו בארבע השנים האחרונות. ביידן התחייב כי אם ינצח בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר הקרוב, ובמידה שבקונגרס יהיה רוב דמוקרטי - הוא יחתום על חוק שיחזיר את חופש ההפלות, אשר נלקח עם הביטול ההיסטורי של פסיקת "רו נגד ווייד", על ידי מה שביידן כינה "בית המשפט העליון השמרני בהיסטוריה".
באחד הרגעים היותר קלילים בריאיון, שאל סטרן את ביידן אם אי-פעם נכנס לפייסבוק כדי לחפש נשים שאולי דחו אותו בעבר ולשאול אותן מה הן אומרות עכשיו. ביידן, שכידוע מועד לפליטות פה, ידע הפעם להסתפק בתשובה שכללה רק צחוק. "תראו מה זה, אני יושב עם נשיא ארה"ב", סיים סטרן בהתרגשות, וביידן ענה: "תראו מה זה, אני יושב עם הווארד סטרן".
הווארד סטרןהווארד סטרןצילום: AP
הריאיון הפתיע את התקשורת האמריקנית מכיוון שהוא לא היה רשום בלוח הזמנים הציבורי של הנשיא ביידן. לילה קודם לכן, השתתף ביידן בערב גיוס כספים בהנחיית השחקן מייקל דאגלס במחוז ווסטצ'סטר בניו יורק, שבו גרים כמה מהתורמים הדמוקרטים העשירים בארה"ב, כמו גם בני הזוג ביל והילרי קלינטון.
כמו כן, אתמול נודע כי הבמאי סטיבן ספילברג, תומך קולני של ביידן, מעורב בתכנון ועידת המפלגה הדמוקרטית שתיערך בחודש אוגוסט בשיקגו. "סטיבן רוצה לעזור כמה שיותר לנשיא", אמר מקור מקורב לבמאי היהודי לאתר deadline hollywood, "הוא מאמין שאלה בחירות מהחשובות בתולדות האומה".
אם אתם או אדם בסביבתכם נמצאים במשבר ועלולים להיות אובדניים, אל תישארו לבד. פנו לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כמו ער"ן בטלפון 1201 או באתר סה"ר - סיוע והקשבה ברשת. לפרטים על הרצאות להעלאת מודעות למניעת אובדנות, היכנסו לאתר "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו, או ב-03-7487771.