המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי עצרה אתמול תשעה חשודים בבית באום אל פחם, בחשד שהיו מעורבים חיסול עאטף אבו כליב בחיפה. החשודים, בהם שלושה צעירים בני 19, נעצרו זמן קצר לאחר הרצח - כאשר יחד איתם, לפי המשטרה, נתפסו ממצאים הקושרים אותם לירי. בינתיים, החקירה נמשכת, ומעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בחיפה עד ל-5 באוקטובר.
תיעוד החיסול
(צילום: עמאר אסדי)

2 צפייה בגלריה
עאטף אבו כליב שנרצח בחיפה
עאטף אבו כליב שנרצח בחיפה
עאטף אבו כליב
(צילום: ליאור אל-חי)
אתמול בשעות הבוקר נורה למוות אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, בתוך מכונית באזור צומת הצ'ק פוסט בחיפה. תיעוד הירי הגיע לידי המשטרה, ובו נראים שני רעולי פנים יורים צרורות מרובים לעבר הנהג באמצע הכביש - ואז נמלטים מהמקום במכונית אחרת. המשטרה פתחה בחקירה וביצעה סריקות אחר חשודים, לצד איסוף ממצאים על ידי חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי.
מהחקירה הראשונית עלה כי אבו כליב נהג במרצדס מכיוון גשר פז לכיוון צומת הצ'ק פוסט. המכונית של החשודים עקפה אותו ברחוב בר יהודה וחסמה את דרכו, ואז אבו כליב הבין שמנסים לפגוע בו - ולכן בלם והחל לנסוע לאחור. הוא פגע במכונית אחרת שבה ישבה נהגת, ואז החשודים ירדו מרכבם, רצו לעבר אבו כליב - וירו בו מטווח קצר.
2 צפייה בגלריה
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
שני אחים ממשפחת דלאיקה נרצחו לצד שלושה קרובי משפחה נוספים
חוקרי המשטרה העריכו כי הקורבן, שאינו מוכר למשטרה, לא היה היעד המקורי לחיסול, אלא קרוב משפחתו, ושהפגיעה בו היא נקמה באותו קרוב משפחה שאליו לא הצליחו החשודים להגיע.
מאוחר יותר נורו למוות חמישה בני משפחת דלאיקה בבסמת טבעון, ככל הנראה כנקמה על חיסולו של אבו כליב. בני המשפחה, בהם ילדים, נורו בביתם - ולאחר הטבח קיים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הערכת מצב. הוא הורה להעביר למקום את כל האמצעים הטכנולגיים העומדים לרשות המשטרה וכוחות נוספים, כולל מלהב 433 ויחידות ארציות.