הדיון הראשון במשפטם של השוטרים
(צילום: שמיר אלבז)

השוטרים רב-נגד חיים גבאי, פקד שי כהן ופקד יצחק בן שעיה, הנאשמים בשיבוש חקירת רצח יואל להנגהל באוקטובר האחרון בקריית שמונה, הגיעו הבוקר (ראשון) לדיון ראשון בעניינם בבית משפט השלום בנצרת. כהן ובן שעיה נכנסו מלווים בחבריהם, קציני משטרה מהצפון.
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: השוטרים בן שעיה, גבאי וכהן
מימין לשמאל: השוטרים בן שעיה, גבאי וכהן
מימין לשמאל: השוטרים בן שעיה, גבאי וכהן
(צילום: גיל נחושתן)
לפני כשלושה חודשים הגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כתב אישום חמור נגד השלושה באשמת שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים, כל אחד בהתאם לחלקו בתיק.
הקראת כתב האישום, שהייתה אמורה להתקיים הבוקר, נדחתה בשל טענת הסנגורים כי לא קיבלו לרשותם את כלל הראיות מתיק הרצח של להנגהל - אלא רק את החומר הקשור לתיקם הישיר - ולכן אין באפשרותם להשיב עליו. בעקבות טענתם, הורתה השופטת דלית שרון למח"ש להעביר לידי הסנגורים את כלל חומרי החקירה הרלוונטיים להגנתם של שלושת השוטרים.
3 צפייה בגלריה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
יואל להנגהל
לפי כתב האישום, שוטרים הוזעקו לרחוב כיכר צה"ל בקריית שמונה בעקבות קטטה. גבאי הגיע למקום עם שוטר נוסף ומתנדב. לאחר בירור האירוע ומשסברו שהאירוע הסתיים, עזבו את המקום וחזרו זמן קצר לאחר מכן עקב דיווח נוסף על קטטה, שבמהלכה נדקר למוות להנגהל.
במהלך חקירת אירוע הדקירה שוחח גבאי עם הנאשם ברצח, ליעד אדרי, שלהם היכרות מוקדמת, כמה פעמים, בין היתר, בזירת האירוע ובטלפון. בשיחות סיפר אדרי לגבאי כי היה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע בדבר מצבו הרפואי של המנוח ובדבר פעולות חקירת המשטרה.
גבאי עדכן את אדרי בדבר מצבו של המנוח, בדבר התקדמות חקירת המשטרה והמליץ לו לשכור שירותי עורך דין. כמו כן, באחת השיחות הנוספות אמר גבאי לאדרי שהוא "יכול להיות רגוע". בבוקר שלמחרת התקשרה אימו של אדרי לגבאי, והוא המליץ גם לה לשכור עו"ד עבור בנה מפני שזהותו ידועה למשטרה - אף שידע כי מעורבותו של אדרי אינה ידועה למשטרה בשלב זה.
רק אחרי שנודע למשטרה, מגורם אחר, על מעורבותו האפשרית של אדרי בדקירה הוא הפך לחשוד. למרות מעורבותו של אדרי בקטטה והחשד כי הוא היה מעורב בדקירה, מצבו הנפשי והשאלות ששאל, נמנע גבאי, במודע ובמכוון, מלמסור את המידע למפקדיו ולצוות חקירת הרצח.
על פי אישום נוסף, לזירת הרצח הגיעו גם כהן ובן שעיה. טרם הגעתם לקחו גבאי ומתנדב נוסף קסדה מוכתמת בדם מהזירה והכניסו אותה לניידת המשטרה כדי לשמר אותה כמוצג. כהן ובן שעיה החליטו להשיב את הקסדה למקום באופן שיסתיר את דבר הזזתה מהמקום וכן את דבר החזרתה. בהוראתם החזיר גבאי את הקסדה אך למקום שונה מהמקום שממנו נאספה. בנוסף, הנאשמים נמנעו אף הם מלתעד את הזזת הקסדה והחזרתה ולא עדכנו את מתעד זירת האירוע מטעם מחלקת הזיהוי הפלילי (מז"פ) בעניין.
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין עופר סבו, איציק כהן ובני תייאר
עורכי הדין עופר סבו, איציק כהן ובני תייאר
עורכי הדין עופר סבו, איציק כהן ובני תייאר
(צילום: זהר שחר)
עורך הדין עופר סבו, המייצג את פקד בן שעיה, מסר: "מדובר בכתב אישום הזוי. מעולם לא ראיתי תיק כזה שמגיע לבית משפט, ואני מייצג הרבה מאוד שוטרים. מדובר בקצין מצטיין ברמה הכי גבוהה שיש למשטרה. אין כאן כל עבירה. אם הייתה טעות מקצועית, אז אפשר להסביר לו ואפשר לעשות הערת מפקד או משהו טכני אחר. להגיע עם תיק כזה לבית המשפט זה פשוט הזוי".
עו"ד בני תייאר, המייצג את רנ"ג גבאי, מסר: "השלב הוא ראשוני מאוד - שלב הקראה. מדובר בחוקר מצטיין, מוערך, ותיק מאוד, אין ספק שבסיום התיק הזה הוא ילך הביתה".
עו"ד איציק כהן, המייצג את פקד שי כהן, סירב להגיב על הטענות.