3 צפייה בגלריה
גיא רופא מנחם אלקלעי
גיא רופא מנחם אלקלעי
ד"ר גיא רופא ופרופ' מנחם אלקלעי
(מתוך פייסבוק, מתוך אתר שיבא)
אחרי חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על הגינקולוגים שפגעו מינית: ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ מיכל רוזין לתיקון פקודת הרופאים (רופא שהורשע בעבירת מין), ולפיה שר הבריאות יתלה את רישיונו של רופא שהורשע בעבירת מין, מיד עם קבלת הודעה על ההרשעה מרשם בית המשפט.
התלייה זו תעמוד בתוקף עד שתתקבל המלצתה של ועדה מיוחדת. לאחר קבלת המלצת הוועדה יחליט השר אם לבטל את ההתליה של רישיון הרופא, להתלותו לתקופה נוספת שיקבע או להגביל את תחומי עיסוקו.
3 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
יו"ר ועדת הבריאות עידית סילמן
(צילום: יואב דודקביץ' )
3 צפייה בגלריה
מיכל רוזין
מיכל רוזין
מיכל רוזין
(צילום: יואב דודקביץ')
המצב בחוק כיום הוא שאדם שהורשע בעבירת מין, אסור לו לעבוד בבתי חולים ומרפאות לילדים ומחלקות ילדים בבתי חולים, אולם התקנות לא מגבילות רופא שהורשע בעבירה מלעבוד במקומות אחרים, שהחוק לא חל לגביהם. במצב זה, רופא שהורשע בעבירת מין יכול להמשיך ולעסוק ברפואה ולבוא במגע עם חסרי ישע, קטינים ואנשים עם מוגבלויות במסגרת הטיפול בהם, ללא בקרה או השגחה, ובלי שהם יודעים שהוא הורשע.
כזכור, לפני כחמישה חודשים חשפנו כאן ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" 32 עדויות של נשים על תקיפה מינית מצד האורוגינקולוג הבכיר מבית החולים שיבא פרופסור מנחם אלקלעי. 20 מתוכן הגישו תלונה במשטרה והחקירה עדיין בעיצומה.
באותו חודש חשפנו גם את העדויות נגד כוכב הרשת ד״ר גיא רופא - 25 העידו נגדו על תקיפה מינית, 4 תלונות הוגשו במשטרה. נכון להיום, התיק נמצא בפרקליטות מחוז צפון וזו אמורה לקבל את ההחלטה אם להגיש נגדו כתב אישום.