על בשורת השחרור המרגשת של אלמה אברהם, תושבת קיבוץ נחל עוז בת ה-84 משבי החמאס, מאפילות החדשות המרות על מצבה הבריאותי הקשה. אברהם הובהלה במסוק אל בית החולים סורוקה, במצב גופני ירוד ובמצב קליני קשה, ונשקפת סכנה לחייה. מוקדם יותר הערב (ראשון), בריאיון ל-ynet Live, סיפרה חברתה הטובה זיוה לשצינסקי על רגעי החטיפה, שיחת הטלפון האחרונה והציפייה לראות אותה שוב בריאה ושלמה. צפו בריאיון המלא:
ראיון אולפן עם זיוה לשצינסקי חברתה הקרובה של אלמה אברהם

"בשעה 11:05 באותו בוקר שבת הרמתי אליה טלפון", סיפרה לשצינסקי, "שאלתי אותה מה העניינים והיא ענתה שהיא יושבת בממ"ד. היא עוד לא הספיקה לסיים את המשפט וכבר אמרה 'אוי, יש אצלי מחבלים'. באותו רגע נותקה השיחה. באותו רגע התחלתי להתקשר לכל מי שיכולתי, אבל אף אחד לא יכול היה לעזור, גם הרבש"ץ שלנו כבר לא היה בחיים".
איפה היית? "הייתי בעצמי בממ"ד, היה בלתי אפשרי לצאת, ובמשך כל השבועות האלה יש לי מועקה שאולי יכולתי לעזור לה ולא עזרתי. זה מאוד קשה לדעת שאולי יכולנו לעזור. אלמה היא אישה מבוגרת עם המון בעיות בריאותיות, כל הזמן חשבתי איך אדם כזה יכול לשרוד בתנאים כאלה".
ספרי לנו עליה. "אנחנו חברות כבר כמעט 50 שנה, מאז שאנחנו בקיבוץ. אלמה היא אישה יוצרת, היא חברה טובה והיא דואגת מאוד לילדים שלה. היא אוהבת אנשים".
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
1 צפייה בגלריה
אלמה אברהם
אלמה אברהם
אלמה אברהם
ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה, עדכן במצבה הרפואי: "הערב הובהלה למרכז הרפואי סורוקה במסוק מגבול הרצועה אישה מבוגרת במצב גופני ירוד. לצערי היא בסכנת חיים, ומטופלת במערך מציל החיים שלנו במחלקה לרפואה דחופה. בקרוב היא תועבר ליחידה לטיפול נמרץ, שם היא תמשיך לקבל טיפול מייצב במטרה לשפר את מצבה הרפואי. מצבה מייצג תקופה ממושכת שבה ככל הנראה לא טופלה כמו שצריך. היעדר הטיפול הוביל למחיר שאיתו אנחנו נאלצים להתמודד עכשיו".
ד"ר שלומי קודש מנהל בית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

אברהם שוחררה כאמור הערב במסגרת הפעימה השלישית של עסקת החטופים, יחד עם ארבעת בני משפחת גולדשטיין-אלמוג - האמא חן וילדיה אגם, טל וגל; ארבעת בני משפחת ברודץ' - האמא הגר וילדיה עופרי, יובל ואוריה; האחיות אלה ודפנה אליקים; אביבה סיגל בת ה-62; וגם אביגיל עידן, רק בת ארבע ויומיים. בנוסף להם שוחררו מהשבי רוני קריבוי, ישראלי בעל אזרחות רוסית שעבד בפסטיבל "נובה", ועוד שלושה אזרחי תאילנד.