רס"ל (במיל') אפרים בן עמרם (25), לוחם בגדוד 53 בעוצבת "ברק" (188), מת מפצעיו היום (חמישי) כשבועיים לאחר שנפגע באורח קשה במתקפת כטב"ם בבסיס ברמת הגולן. לצידו של אפרים ז"ל, תושב יסוד המעלה, נפצעו אז 16 מילואימניקים נוספים באורח בינוני וקל.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') אפרים בן עמרם ז"ל
רס"ל (במיל') אפרים בן עמרם ז"ל
רס"ל (במיל') אפרים בן עמרם ז"ל
(צילום דובר צה"ל)
יובל אוחנה, שנפצע באורח בינוני מפיצוץ הכטב"ם, אמר לאחר התקרית כי "הייתה התרעה כמה שניות לפני הפגיעה. רצנו למיגונית - והכטב"ם נחת במרכז ההתכנסות בבסיס".
יוסף חיים בן עמרם, אביו של אפרים בן עמרם, סיפר ל-ynet לאחר התקיפה כי "אפרים כבר ארבעה חודשים במילואים, זו גזרה לא פשוטה בכלל. היא חשופה והכלים חשופים". הוא הוסיף כי "לא היה זמן תגובה, הגזרה קרובה מאוד לחיזבאללה. כשהגענו לבית החולים הבנו את חומרת הפציעה. אחר כך הגיעו המג"ד והמח"ט, אמרו לנו שמתבצע תחקיר ושיעדכנו אותנו לגבי מה שאפשר. הבנו מהם שהגזרה פחות חמה מעזה, אבל לא פשוטה. אפרים עבר ניתוח מורכב מאוד בראש".
2 צפייה בגלריה
אפריים בן עמרם
אפריים בן עמרם
"טייל בעולם - וחזר למילואים". אפרים ז"ל
(באדיבות המשפחה)
האב סיפר אז עוד כי בנו אפרים, החמישי מבין 11 ילדים, הוא דור חמישי למשפחת חקלאים ביסוד המעלה. "הוא בחור שאוהב לעזור, אוהב לעזור לנו גם בחקלאות. בכלל הוא בחור מאוד חיובי עם נפש מאוד חיובית. הוא טייל את הטיול שלו בעולם - וחזר למילואים. אני אוהב אותו מאוד". לדבריו, "כל הילדים אצלי היו גאים ללכת למילואים. האח יהונתן גם לוחם, לא מזמן סיים שירות בעזה ביחידה מובחרת. אפרים משלם את מחיר הישראליות בגאווה, ואנחנו מחכים להחלמה".
במועצה המקומית יסוד המעלה ספדו לאפרים, בן היישוב. "מודיעים בצער רב וביגון קודר על נפילתו של סמ"ר במיל' אפרים בן עמרם ז"ל שנפגע ברמת הגולן מפגיעת כטב"ם בסוף חודש יוני. אפרים הוא בנם של לילך חנה ויוסף חיים בן עמרם ואחיהם של יונה, נחמיה עמרם, אהרון מרדכי, שולמית, יונתן, שמעיה צבי,מנחם ציון, שמעון, יעלה חן ויהודה. המועצה משתתפת בצערם של בני המשפחה ומחבקת אותם בשעתם הקשה", נכתב בהודעת המועצה.