מיה רגב, ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים אחרי 50 יום, נאמה הבוקר (שלישי) בכנסת בכנס לציון יום האישה והטיחה ביקורת בחברי הכנסת ובממשלה. "אותן נשים שנתנו בכם אמון, בכנסת בממשלה שלנו, ובכל יום שעובר הן מתאכזבות מחדש, הן הגיבורות האמיתיות", אמרה.
צפו: מיה רגב נואמת בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

רגב דיברה בכנס של הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ פנינה תמנו שטה, והשמיעה את הקלטת השיחה שלה עם אביה - לפני שנחטפה יחד עם אחיה איתי ממסיבת הנובה. היא הוסיפה כי "באתי לכאן כדי לצעוק את צעקתם של החטופים שנשארו מאחור. אותה צעקה שצעקתי בזמן החטיפה. חטופים שאם רק היו יכולים לצעוק, היו צועקים את נשמתם החוצה. חטופים שחשבו שיבואו להציל אותם אחרי שבוע-שבועיים גג, יושבים עד עכשיו שם".
מיה הוסיפה: "איך אני וכל עם ישראל יכולים להסתובב ברחוב ולנשום אוויר צח כשאחד החברים הכי טובים שלי יושב שם? צריך להוציא אותם. כשנחטפתי חשבתי שזה רק במסיבה שלנו ואת רוב הזוועות שקרו שמעתי רק כשחזרתי. יש עוד הרבה דברים שלא שמעתי כי אני לא מסוגלת. זה מכעיס אותי. איך יכול להיות שזה קרה? איך אפשר להשאיר שם כל כך הרבה נשים צעירות? הן צריכות לחזור הביתה".
1 צפייה בגלריה
איתי ומיה רגב
איתי ומיה רגב
איתי ומיה רגב
"איך ייתכן שאני פה והן לא?", תהתה רגב בפני באי הכנס. "מאותה שבת ארורה הן יושבות שם מפוחדות. אני כאן כי הן לא יכולות להיות פה. זה המעט שאני יכולה לעשות. כל שר בממשלה הזו וכל חבר קבינט צריך לדמיין כאילו הבת שלו יושבת שם. מה הייתם עושים כדי להוציא אותה? דמיינו ש-151 ימים אתם לא יודעים מה קורה עם המשפחה שלכם. איך הייתם מצליחים לנשום דקה? 151 ימים של סיוט מתמשך ובלתי נגמר. הם צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של כולם".
לדבריה, "גילינו במלחמה הזו הרבה נשים חזקות. הנשים שהיו שם בעזה שבויות ואלה שנמצאות שם עדיין הן אולי הנשים החזקות ביותר שתכירו. המלחמה שם היא קשה. הם משחקים לך במוח, גורמים לך לחשוב שלאף אחד לא אכפת ממך. אני יודעת מה זה להיות בחורה שם, יודעת מה זה שבכל רגע יכולים לבוא לרצוח לי את הנפש".
רגב שבה לישראל בפעימה השנייה של עסקת החטופים יחד עם 12 ישראלים נוספים - שמונה ילדים וארבע נשים, בנוסף לארבעה זרים. אחיה שוחרר ארבעה ימים לאחר מכן. עקב מצבה הרפואי המורכב יחסית, היא פונתה מיידית לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם אושפזה ונותחה. לאחרונה שבה ללכת בסיוע קביים.

יממה אחרי המיצג בכנסת: "כמעט אף אחד לא יצא אלינו"

שירה אלבג, שבתה לירי אלבג עדיין בשבי חמאס ברצועה, מתחה ביקורת על התעלמות חברי הכנסת ממיצג משפחות החטופים אתמול. היא אמרה ל-ynet כי "נורא נפגעתי. כמעט ואף אחד לא יצא למסדרונות. חלק מהאנשים אפילו לא טרחו להרים את הראש. בכל זאת, עשינו מחאה שקטה, ואפילו אני הזדעזעתי מכמות האנשים שעמדו שם לצידי. אולי אחד או שניים יצאו אלינו, בודדים. עמדנו שם עם עצמנו. אני מקווה שזה בגלל שהם לא יכלו להסתכל לי בעיניים ולא בגלל סדר העדיפויות שלהם".
הריאיון המלא של שירה אלבג ואלי שתיוי
(צילום: חגי דקל)

שירה הוסיפה כי "הבת שלי בידי חמאס 151 יום. דאגה אינסופית. כל לילה אני נכנסת למיטה וחושבת מה הבת שלי עוברת. אף אחד לא יכול לתאר או להבין מה אנחנו עוברים. בתוך תוכנו אני כאמא אני לא יכולה לא לחשוב על זה, לא יכולה לתאר אפילו מה המחשבות, מה זה גורם לנו בבית. מפחדים להגיד את המילים האלה בקול רם. כל אחד שקוע במחשבות מה לירי ובנות אחרות עוברות שם, ואנחנו יודעים מהמשוחררות ביום ה-51 שכן היו שם דברים, ואם זה היה אז, אז מה קורה עכשיו? מה קורה עכשיו לבנות?".
אלי שתיוי, אביו של עידן שחטוף בעזה, הוסיף כי "אלו ימים קשים מאוד. אפילו אני, שאני חזק בדרך כלל, אני במצב של ייאוש. מנסה להתמודד. הבוקר החלטתי למשל ללכת לרכוב, אולי זה ייתן לי כוחות. זה מה שעידן ואני היינו עושים". אלי התייחס למתרחש במטה החטופים ואמר כי "המשפחות הן הגורם המאחד. אנחנו כעיקרון צריכים להתנהל כמו חברת הייטק. בלי מנכ"ל, להתנהל כצוות".